Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Louise - 15 oktober 2010 20:28

Hur ska de bli kan man undra när de inte vet vad komunikation är..

Man kan ibland undra om de är bättre att varje patient som är klar i huvudet borde ha hand om sin egna journal så de kan bli lite ordning. Hm... jag hade gärna gjort de =) För jag är ju ändå den som samman länkar läkarna och komuniserar imellan dom. Dom frågar mig och jag ställer frågan vidare till till nästa läkare.

Ja dom är ett släkte försig. Hur ska detta sluta?! hahaha

Jag är ju sahlgrenskas försöks kanin och har varit länge nu.

Sedan fattar jag inget av vad smärtläkarna pratar om för de är olika hela tiden beroende på vem man pratar med.


Men nu hoppas jag på att min lilla Oskar kommer och hälsar på i helgen. Måste ringa och övertala mor och far att ta med han på söndag när de kommer =) Så håll nu alla tummar att de lyckas!!! Ska nog ringa nu och se om jag kan prata lite ;)

Av Louise - 15 oktober 2010 12:02

Oj vilken morron!!

Jag började känna av värken redan vid nio, men ändå skulle jag in i duschen. De va bara ett måste, såg ju inte klok ut i huvet!! Så smärtorna på väg och jag in i duschen.

Efter va de inte speciellt bra...

Efter en lite stund kom ronden och då säger läkaren "Ja Louise du åker väl hem idag?" VA!!!!! De finns ingen komunikation på detta ställe överhuvudtaget. Smärtläkarn sa att jag tidigast åker hem i mitten på nästa vecka, och de sa ha för tre dagar sedan.

Hmm... Börjar fundera på vart man är?!! Är de ett sjukhus detta?

Jag skall skickas hem med extrema smärtor som jag inte kan hantera. Fattar inget!!

Efter läkarn gått bad jag om att få smärtstillande. Efter en halvtimme ser jag sköterskan komma med kaffe och smörgås och ska gå och äta frukost utan att ha varit hos mig med smärtlindring. Okej att de behöver ha rast men jag kunde nästan inte andas för jag hade så ont. De tog en timma och en kvart innan jag fick smärtlindring. Och tack o lov sa jag till om de innan smärtan va som värst Just för att jag inte ville nå smärt toppen för den är så svår att bryta. Men nej jag kom dit innan sköterskan kom.

Sedan efter duschen så lossnade cvk förbandet och de måste vara helt återförslutet för att infektions risken är så stor. Och speciellt eftersom jag just har haft blodförgiftning. Men jag duschade kl. 9 och de har fortfarande inte bytt förband och klockan är nu 12. Sedan hänger den ju löst och de gör väldigt ont när den hänger och dinglar för de drar i styngnen. Den är ju fast sydd på några ställen.

Men men han har väl inte tid... Han står här just nu men har ännu inte nämt något om de. Ska bli spännande och se hur långtid de ska ta.

Forsättning följer!!!

Ovido - Quiz & Flashcards