Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

Nu är äntligen sommaren här!

Av Louise - 25 maj 2012 12:20

Värmen slår ut mig totalt och för inte tala om Oskar. Han ligger helt utslagen på golvet. Får han välja ligger han gärna inne. Promenaderna går bara att göra på kvällen när de svalnat av lite.

Så varje kväll blir de en tur ner till sjön så han kan svalka sig.

Men de är skönt för min kropp när värmen är här. Lederna blir smörjda och jag blir rörligare.

Värken i ryggen är tyvärr den samma, men de är vad de är.


Härom dagen va valpen 4 veckor. Dom växer och dom börjar busa allt mer. Men de där med namn är svårt. Oskar är ju döpt efter min morfar och jag tror jag ska döpa valpen efter min farfar. Så de blir nog Fritz =) Jag har tidigare för några år sedan haft en katt som hette Fritz och jag gillar de namnet =)

Så Fritz får de nog bli!! Men jag ska tänka lite till. De är så svårt att komma på namn. Jag vill ha människo namn på hunden så jag får sätta mig med kalendern. Resan upp är bokad nu. Jag kommer att hämta hem honom den 21/6 dagen innan midsommar. Så tänkte jag passa på att åka upp på tisdag och komma hem på torsdag. Får försöka se mig omkring lite när jag ändå är där.

Undra vad Oskar kommer tycka. Åh nej ännu en valp!!!!!

Oskar är ju tyvärr lite för snäll så valpen får ju göra vad han vill. Tugga sönder honom, äta upp hans mat, ta hans ben m.m

Så de blir att passa så valpen inte tar överhand. De är otroligt skönt att de är på sommaren för jag kommer att vara ute i stugan väldigt mycket. Jag längtar!!!

Valpkurs är redan bokad och de kommer jag gå i Göteborg på hundens hus. De är en intensiv kurs så den är bara på 4 tillfällen. De är ju bra för då kan man gå vidare i höst sedan och gå lydnad.

Jag ser så fram emot detta. Min bästa vän har också en valp så vi kommer att gå samtidigt. Valparna kommer få växa upp ihop. Hennes valp är en labrador som är en månad äldre är min lille kille.

Oskar kan behöva lite ledigt ibland =)

Men nu blir de att spola av Oskar med vatten slangen en gång till så han kan svalka av sig lite.

Så ni får ha en underbar dag så ses vi snart igen!!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards