Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Alla turer fram och tillbaka

Av Louise - 25 mars 2012 08:32

De har varit alldeles för mycket den sista tiden. Operationer efter operationer.

Tiden tog min älskade vän ifrån mig och jag har tappat allt...

De känns som att behöva börja om på nytt på något sätt. Vart tog den där planerade sommaren vägen?!  Vart tog min planerade framtid vägen?!

Ja ja... De är bara att börja om. Hundkurserna jag hade anmält mig till fick avbokas, de där hund täcket med hans namn på måste jag slänga och även halsbandet som låg där och väntade med hans namn på.

Men nu måste jag glömma och gå vidare har jag fått höra. Men de är inte så lätt. Han va mitt allt <3

Men jag har lovat.


 


Denna gången skiter jag i vad andra tycker och tänker och kommer skaffa mig en egen hund. Tack vare alla underbara människor som finns runt omkring mig och stöttar mig i valpköpandet kommer de bli en valp i slutet på juni.

De va ett gäng av mina vänner som sa till mig att starta ett event på facebook. "Kampen om Louise nya servicehund" Jag fick hjälp att skriva ihop sidan och många har redan stöttat mig ekonomiskt. För där är ju de stora problemet. Jag har ingen möjlighet att köpa en hund eftersom jag lever på aktivitetsersättning. Vilket innerbär pengar så de täcker räkningar och mat.

Nu har jag legat inne en längre period så nu kommer även massa sjukhus räkningar flygandes från alla håll och kanter. Så nu har jag bara inte min hem hyra utan även sjukhus hyra. De känns så trevligt.

Utan min familj hade de ju inte gått runt.

Jag fattar inte hur försäkringskassan tror att man ska klara sig. Men de är ett kapitel för sig.


Jag har varit i kontakt med en uppfödare för kungspudel som jag tänkt att skaffa och de ligger omkring 15 000 kr. Många har frågat varför jag inte skaffar en blandras eller varför jag inte skaffar en 1 åring som är röntgad och klar.

Men jag vill ha en valp. Oskar min gamle man fick jag inte uppleva valptiden med. Så där av orsaken till att ha en valp. Jag ska även gå valpkurser och jag vill binda banden tidigt.

Sedan anledningen av att jag inte skaffar en blandras är för jag vill lättare försäkra mig om att de finns friska hundar bakåt i ledet. Så jag inte står där med en 1 åring som har c höfter. Då kan jag inte utbilda den till servicehund.

Nu har jag förklarat de. Så en kungspudel blir de!! Uppfödaren är väldigt seriös och jag har fått goda god kontakt med henne. Hon förstår min situation och är underbar att prata med och även hjälpsam. 

Så valpen kommer att födas i slutet av april. Tack o lov äntligen en hund.

Jag har ju så klart Oskar kvar men han ska bli pensionär nu så jag behöver en valp nu för att kunna träna upp till servicehund.

Jag har ju även personlig assistent med de är en sådan trygghet att ha en servicehund vid sin sida som alltid finns där och som känner av om jag skulle bli dålig. De gör ju Oskar men han arbetar klart bäst när jag är själv. Då är han som en hök på mig.

Så jag hoppas ni förstår hur jag tänker.

Så sidan på facebook har redan samlat ihop närmare 5500 kr.

Till er som känner för att hjälpa till kan gå in på denna sidan så hittar ni info där.

10 kr, 25 kr, 100 kr. Allt är till stor hjälp!!

 http://www.facebook.com/#!/events/190819397694574/


Så nu ska jag ta de lite snabbt om ryggen också. Jag blev akut opererad i fredags för infektion i ryggen. De frågade om jag hade haft mycket omkring mig sista tiden. Men jag förstod inte vad dom menade.

De förklarade att om de skett stora förändringar hemma kan vara en stor bidragande faktor till att såret inte läkt som de ska.

De är klart de har hänt massor sista tiden som inte borde hända så nu förstod jag vad dom menade.

Ryggen va fylld med var och sår vätska som stod kvar inne i ryggen. De ran ut ur ärret på ryggen som inte läkte. Så de fick byta förbandet flera gånger per dag bara för att de ran så.

Så nu har dom hunnit operera mig 11 ggr sedan 2003 :,-(

Jag har fortfarande ett trasigt stag i ryggen som måste bytas ut med de kan inte göras föränns infektionen har läkt.

Så de kan bli fram åt hösten. De är tack o lov inget stort ingrepp. De ska gå in och hacka rent allt brosk så de kommer åt staget. Sedan byter de ut de och syr igen. Så ett par dagar senare är man ju hemma igen. Jag brukar vara väldigt pigg efter operation som denna. Jag har ju tyvärr gjort de ett par ggr nu.



Så nu har jag opererats och får väl förhoppningsvis komma hem på tisdag. Och börja äta antibiotika i tablettform.

Sedan så har jag äntligen något roligt att se fram emot.

Den 8 Maj ska Oskar och jag gå kantarellsök kurs sedan i juni kommer valpen så de känns som jag börjar ta tag om mitt liv igen.

Och tack alla mina underbara vänner som funnits för mig. Ni har gjort mig stark!!!!


Massa kramar till er <3




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards