Alla inlägg under januari 2012

Av Louise - 14 januari 2012 14:54

Här är en länk till min underbara vän Maria som bara älskar att baka!!

Hon är kanon duktig och allt blir super gott. Så idag har hon bakat semlor och fått mig att bli lite väl sugen på de. Men de är ju bra för då kanske jag kan special beställa en semla utan mandelmassa kanske ;)


Här är en länk till henne

http://baktokig.bloggplatsen.se/

Av Louise - 14 januari 2012 09:51

Nu har jag haft ett långt uppehåll på skrivandet.

De känns som man skriver om samma sak varje gång. Smärta, mer smärta oh ännu mer smärta...

Men de är ju också min vardag.

Nu har jag fått en ny besökts tid till ortopeden för att ta ett nytt infektionsvärde. Senast när jag var där innan jul va infektionsvärdet högre än någonsin. Men jag skulle ändå sluta med antibiotikan. De va jag såklart glad över för de hade jag nu ätit i över ett halv år. Så några tabletter mindre blir jag väldigt glad för.

Men undrar igentligen hur de kommer visa nu när jag ska dit den 24/1. Kommer de vara ännu högre vet jag inte hur jag ska bära mig åt. Jag vill bara att de ska försvinna någon gång.

Sedan samma dag ska jag även till handkirurgen och bestämma hur de ska operera händerna. Mina armar domnar allt mer och mer bort och varför de vet jag inte. De blir oftast när jag sitter still och har huvudet helt stilla som de händer. De är fruktansvärt otrevligt och jag känner inte vad jag tar i och ibland kan jag över huvudtaget lyfta armarna. Men jag hoppas att de bara är tillfälligt så jag kan börja pyssla lite mer snart igen.

Sedan kommer de som jag hatar mest och de är jag jag ska in och operera tårna den 31/1. Fy vad jag inte vill. Mina händer och tår drar ihop sig och de blir krokiga. Mina tår har jag opererat en gång innan och de blev misslyckat. Eftersom tårna drar ihop sig blir de att jag går på tånaglarna så de blir tryckta uppåt. Nu har jag tack o lov inte så mycket känsel i  fötterna längre så de gör inte riktigt lika ont längre. Men sedan jag varit liten har jag haft mycket ont av de. Men de är på senare år de dragit ihop sig så mycket som nu.

Så de kommer knäcka alla tår utom stor tån och ta bort någon led oh sedan sätta stifft idom. Och detta gör så vansinigt ont. För de bryter ju av tårna. Om man ska jämnföra med något är de som att sparka tårna i ett bordsben ggr 10. Fy!!!!

Men jag vet att jag måste tyvärr göra de så de är lika bra att få de gjort. Men jag vill iiinnnnttteee!!!

Så efter att stiften suttit i 6 v kommer de vänta i 2 månader och sedan ta den andra foten.

De jag fasar mest för just nu är att min lilla valp Malte som inte har koll på kroppen ska springa in i foten och trycka till stiften. AAAJJJ!!


Men nu så ska jag inte tänka på de. Än är de två veckor kvar ;)

Så nu ska jag ladda upp för att bege mig ut i skogen med hundarna och bara njuta av tillvaron =)

Ha en underbar dag alla och gör samma som jag. NJUT!! 

Ovido - Quiz & Flashcards