Direktlänk till inlägg 11 juli 2012

Vad gör man..

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen.

Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra.

De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa.

Så vi åkte. På vägen ner blev hon fotad av en fart kamera. Hon körde mer är 20 km för fort. Direkt när de hände säger hon till mig att jag ska be min pappa att säga han inte visste de va som körde bilen. Hur jävla du får man vara.

För de första ska inte jag prata med pappa om de utan hon, och för de andra ska jag be min pappa att ljuga.

Jag vägrade och sa att hon fick prata med honom. Då blev hon vansining och sa att de va på grund av mig detta hände för hade de inte varit för att jag skulle på kurs hade de aldrig hänt. VA!!!!

Sedan så skyllde hon på att bilen gick så fort och att hon har ett speciellt tryck när hon kör sin bil så därför fattade hon inte att de gik så fort som de gjorde.

Men vad har man hastighetsmätaren till??

Sedan sa jag inte ett ljud. Under tiden kursen va pratade vi som inget hade hänt.

Men på vägen hem började samtalet igen. Jag va elak som inte kunde vara tyst om vem som körde.

Varför kan man inte bara så för vad man gjort??

Hon ska vara glad att de inte fotade henne när hon körde 100 på 50 väg...

Men tillslut när vi började närma oss hem frågar hon mig om jag trodde hon va någon jävla pass upp. Jag bara sa hela tiden hämta de, hjälp mig med de...

Men hon är ju min assistent, min högra hand. Ska hon inte hjälpa mig då?? Eller ska jag gå ner på knä och be snällt.

Snälla du skulle du kunna vara snäll och hjälpa mig lite snabbt!!!

Nä!! Nu är jag glad att jag slipper henne mer. Hon hade bara prov anställning och de fungerade uppenbarligen inte.

Man tack o lov har jag andra underbara assistenter som inte klandrar mig för allt som går fel.

Tack till er!!!


Så idag är de kurs igen och idag behöver jag inte oroa mig =)

 
 
Ingen bild

Cesars pack

12 juli 2012 10:39

Skall man skratta eller gråta. Vilket folk det finns! Man blir lite mörkrädd när man hör vad de kan med att vräka ur sig...

Louise

13 juli 2012 13:23

Nä så är de tyvärr. Så man blir inte så pigg på att leta nya...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Av Louise - 9 juni 2012 10:03

Nu har jag varit hemma ett tag. De är otorligt skönt!! Under den sista tiden på sjukhuset hade jag gått ner mig otroligt mycket. Jag slutade höra av mig till folk och jag valde bara att va själv. Mycket av anledningen till de är att skona andra frå...

Ovido - Quiz & Flashcards