Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Nu är de dax

Av Louise - 22 april 2012 22:26

Imorgon kl. 05.30 blir jag väckt för att göra sista förberedelserna inför operation.

Nu ska staget äntligen bytas ut!!! Efter att ha väntat i 4 månader.

Dessa 4 månaderna har varit de värsta i mitt liv. Jag har förlorat nästan allt. Hur jävla mycket ska en person behöva gå igenom?? Jag har förlorat en del av mig. Men jag vet att jag kommer att bli en ännu bättre människa av allt detta.

Jag önskar så att folk kunde förstå hur de har känns. Att allt man har rycks i från än. Och jag kommer aldrig glömma och aldrig förlåta!!

Under de sista veckorna har jag knappt fått i mig varken mat eller vatten. Jag får dropp varje natt för att över huvudtaget komma upp ur sängen. Men ingen vet...

De är därför jag inte skrivit på så länge. Jag har så mycket ilska och besvikelse i mig att jag varit rädd att skriva ut de här. Men jag kommer att hålla de inom mig.

Nu är de fokus på morgon dagen och de kommande dagarna. Jag kommer efter operationen ligga nästan ner sövd de första dagarna för att få smärtan under kontroll. Förra operationen i börjar på april tömde jag hela deras förråd på morfin på iva, så denna gången har de fått beställa in mycket mer.

Men den största oro jag har nu är att infektionen ska komma tillbaka eftersom såret fortfarande inte är helt läkt. Men de måste operera så de finns inget annat att göra.

Så denna operationen går ut på att laga de trasiga staget och även staga upp ytterligare med stag ner i bäckenet. De är gjort på höger sidan och de har hållt, så därför hoppas dom på att detta ska hålla bättre.

Och de ska de göra har jag bestämt!!!!

För nu kommer snart värmen och då ska jag åka till stugan och vara där och njuta av livet.

Sedan ska jag umgås med min älskade vän Linda som jag även ska gå kantarell kursen ihop med i maj. Så de ska bli kul. Nu måste jag ta vara på de jag har och skita i allt annat för de är inte värt att tänka på längre. Utan släppa taget och gå vidare. De finns inget annat att göra, för den energi jag har ska gå till mig själv nu.

Så nu är de dax... Låt mig gå!!!


Så vill jag även tacka alla som finns för mig <3 Utan er hade detta aldrig gått!!! Kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards