Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

De sliter på kroppen att alltid ligga på topp!!

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa.

Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg.

De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!!

Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det känns som om kroppen har sagt upp sig ;)

"Jag vill inte vara denna kroppen mer för du sliter ut den alldeles för mycket!!" ;)

Jag försöker varje dag att lära mig att lyssna på kroppen, men de är väldigt sällan jag sköter de. Under flera år har jag försökt att lära mig de. Men de är nog något som tar väldigt långtid.

Denna veckan har varit väldigt rolig om jag bort ser från värken.

Valp kursen har varit otoligt givande trotts att jag vet nästan allt som tas upp där. Men man lär sigändå alltid något nytt. Och Frasse får träna med störning. Och sedan bara titta på hundar.

Han skötte sig exemplariskt under praktiken. Han lyssnade jättebra på mig. Men under teorin när han bara skulle ligga stilla va han så övertrött så han skulle bara tugga på rullstolen och tugga på mig.

Jag blev otroligt förvånad för de gånger vi har varit och tränat passivitet i byn har han bara lagt sig brevid min rullstol och somnat. Så detta va inte likt honom.

Alla andra valpar somnade utom Frasse =)

Instruktören fixademed toarullar med godis i och mjölk kartonger med godis i allt för att han inte skulle bita på rullstolen.

Han va ett litet monster ;p haha

Men han är mitt lilla bus frö och jag älskar honom!!!


Från en sak till en annan.

Imorgon spelar mitt kusin barn Mimmi Löfwenius EM Final mot Spanien. De är så roligt att de går så bra för henne. Jag minns så väl när hon va liten och jag passade henne. Jag va ofta och passade henne och hennes bror. Vi busade och lekte. Och tänk vad tiden gått fort. Nu är hon 18 år och vuxen.

Jag kan inte fatta de. Jag hittade ett kort för ett tag sedan på henne och mig när vi hade målat så vi hade färg i hela ansiktet. Nu spelar hon fotboll nästan på heltid och där imellan går hon i gymnasiet. Nu spelar hon för kopparberg/göteborg i allsvenskan och även i landslaget.

Hon va duktig fotbollsspelare redan som liten och vi va ofta och tittade på matcher.

Hon är min lilla gull unge även om hon nu blivit vuxen. Hon kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta <3

Så nu ska de hejjas i morgon. Jag har tyvärr inte eurosport 2 som matchen visas på. Men jag får titta på play kanalen på datorn istället. De kostar visserligen 59 kr men de är de värt!!!

Så kom igen nu tjejer!!  Kämpa på!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Av Louise - 9 juni 2012 10:03

Nu har jag varit hemma ett tag. De är otorligt skönt!! Under den sista tiden på sjukhuset hade jag gått ner mig otroligt mycket. Jag slutade höra av mig till folk och jag valde bara att va själv. Mycket av anledningen till de är att skona andra frå...

Ovido - Quiz & Flashcards