Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Rubrik saknas

Av Louise - 1 april 2012 09:40

Nu är jag äntligen hemma!! Jag har varit hemma nu sedan i torsdags och de känns så märkligt..

När man ligger inne så länge som jag gjort blir man ju hospitaliserad.

De är full rulle omkring en hela tiden. Dagen börjar 5.30 med prover och temp sedan håller de på i ett kör fram tills kl 22 när natt personalen kommer för att säga hej. Så att sedan komma hem till tystnaden är både skrämmande och skönt på samma gång.

Att komma hem till tystnaden är nog värst...

När jag kom hem i torsdags tog de inte lång tids föränns barnen som bor på gården kom och knackade på dörren. När jag öppnar dörren börja de sjunga ja må hon leva, de kom med täckningar och så satte de sig för att prata. De är ju väldigt intressant att jag har skruvar i ryggen och nu dessutom en slang på bröstet.

De kändes så skönt att känna livet igen, se dem leka och bråka. De fick mig att inte känna mig så ensam.

Jag låg i sängen och hörde dom ute på gården leka och ha roligt. Men dag blir till kväll och tystnaden lägger sig. Ensamheten blev genast påtaglig och jag kände mig helt ensam igen.

De finns ingen som kan förstå hur de känns när man legat inlagd så länge och få komma hem att första kvällen kan kännas så ensam. De spelar ingen roll hur mycket vänner man har, man känner sig ändå väldigt ensam.

Så när barnen hade gått in och de blev tyst kom de igen. Ensamheten... Men så känner jag att någon står och stirrar på mig. Jag vänder mig om i sängen och ser en väldigt glad Oskar som står och vifftar på svansen och är jätte glad. Han får mig att leva upp igen och ta nya tag. Han kommer alltid med sin glädje så jag kände mig genast mycket bättre. Att bara ha honom vid min sida är fantastiskt. Så resten av kvällen släppte han inte min sida. Han låg nedanför sängen och varje gång jag tittade ner vände han upp sitt lilla goa tryne och då kände jag direkt att han fanns där.

Och nu känns de som jag äntligen börjar och landa igen.

Igår hade jag två av min bästa vänner här på besök. Vi fikade och jag klippte en av deras hundar. Vi tog en promenad i den iskalla vinden men ändå kändes de så bra. Jag va fri igen.

Efter att de gått va jag helt slut. Barnen kom och de ville komma in och leka med Oskar men jag fick säga nej. Orken va helt borta. Jag låg i sängen hela eftermiddagen och tog mig knappt upp.

Ivanliga fall klarar jag bara av att göra en sak per dag men jag är ju inte riktigt lika trött. Men nu känns de att jag inte gjort något på länge för krafterna tog helt slut.

Denna operationen har de ju öppnat upp hela vänster sidan och de har ju ännu inte läkt eftersom infektionen kom så de känns väldigt mycket i sidan.

De öppnade upp där för att komma åt att operera min rygg fram ifrån. De har satt skruvar och plattor för att stabilisera upp. Jag har fortfarande kvar de trasiga stagen och de sitter och skaver. Varje rörelse känner jag att staget rör sig. De hade hoppats på att de inte skulle kännas utan att de skulle vara stabilt, men deras förhoppningar va inte så stora. Tanken är att de ska fixas när infektionen läkt ut. Jag måste vara infektiones fri i en månsad efter avslutad antibiotika behandling som är på 7 veckor.

Jag känner att de kommer ta tid. De läcker oerhört mycket från såret och jag ska ta blod prov i gång i veckan för att se så inte levern tagit skada. Antibiotikan är väldigt stark och därav lever skadan som kan bli. Så jag har fått behålla cvk (slang som går in i ett stort blodkärl vid nyckel benet) för att jag är så svår stucken. Så de är så skönt att slippa bli sönder stucken.

Så imorgon kommer sköterskan för att ta nya prover.

Men nu är de nog dax att ta tag i dosetten med alla mediciner så jag kan få koll på vad jag ska ta och inte.

Så nu får ni ha en toppen dag och va rädda om varandra!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards