Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

De har tagit tid...

Av Louise - 20 maj 2012 23:03

De är länge sedan jag skrev något nu. De har varit en fruktansvärt tuff tid, men nu börjar jag komma tillbaka.

Början på detta året har varit ett helvete rent ut sagt. Jag har legat inne på Shalgrenska länge pga komplikationer ännu en gång. De har bara varit för mycket...

Ska man klara allt? Ska man behöva stå ut med allt?

Ja tydligen..

Hur livet kan te sig så här fattar jag inte. Man ska behöva vara en bricka i spelet som alla vill spela.

Man måste ta allt läkarna säger till en. De kommer och sätter sig på sängkanten med ett leende och tror allt är bra. Men de är inte så lätt.

Att ha smärtor som äter upp en inifrån så man inte vet vart man ska ta vägen. Man vänder sig i sängen om och om igen, upp ur sängen och ner igen. De man vill är bara att få hjälp. Men då kommer dom med sina leenden på läpparna och säger att de kan inte vara så farligt.

Vem har smärtan? De är ju inte dom...

Men nu slipper jag dom ett tag. Först om en månad ska jag tillbaka och ta nya infektions prover för att se så de inte stigit. Först då kan jag bli av med antibiotikan.

Jag har snart ätit antibiotika ett år. Förra årets infektion gjorde så att jag va tvungen att äta de ett halv år. Men denna gången har jag fått ett mycket starkare antibiotika så jag förhoppningsvis bara behöver ha de en månad till.

Så nu har jag opererat ryggen 13 ggr och är livrädd att de ska gå sönder igen. De får inte hända...

Och på avdelningen känns de som att dom tror jag inte är försiktig. Denna gången stagen gick sönder skulle jag bara sätta mig tillrätta i rullstolen. Jag kan inte vara mer försiktig än vad jag redan är. Men de känns inget roligt att inte bli trodd.

Jag gör vad jag kan, för de får inte hända igen. Vet inte hur mycket till jag orkar.

Men när man väl står där har man inget val.

Men jag kan inte tänka på de hela tiden utan ta vara på de jag har. Nu har jag varit hemma i lite mer än en vecka. De har varit så skönt att bara vara den jag är.

Men från de ena till de andra.

Fick ett mail igår. De va någon som skrivit till mig och frågade om jag va intresserad av att skriva en bok. En bok om mitt liv och om min syn på sjukvården jag fått.

De kändes väldigt märkligt att få den fråga. Och så känns de som att boken bara skulle handla om de tragiska som hänt. Men jag ska fundera på de ett tag så får jag se.

Jag känner mig inte riktigt redo för de. Att behöva dra fram allt man förträngt. Alla spydiga kommentarer och alla misstag. Men jag vet inte.

Nu ska jag lägga mig för imorgon har jag anställnings intervju som jag hoppas kommer gå kanon.

Så ha de nu så bra så hörs vi snart igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards