Alla inlägg under juli 2012

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa.

Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg.

De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!!

Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det känns som om kroppen har sagt upp sig ;)

"Jag vill inte vara denna kroppen mer för du sliter ut den alldeles för mycket!!" ;)

Jag försöker varje dag att lära mig att lyssna på kroppen, men de är väldigt sällan jag sköter de. Under flera år har jag försökt att lära mig de. Men de är nog något som tar väldigt långtid.

Denna veckan har varit väldigt rolig om jag bort ser från värken.

Valp kursen har varit otoligt givande trotts att jag vet nästan allt som tas upp där. Men man lär sigändå alltid något nytt. Och Frasse får träna med störning. Och sedan bara titta på hundar.

Han skötte sig exemplariskt under praktiken. Han lyssnade jättebra på mig. Men under teorin när han bara skulle ligga stilla va han så övertrött så han skulle bara tugga på rullstolen och tugga på mig.

Jag blev otroligt förvånad för de gånger vi har varit och tränat passivitet i byn har han bara lagt sig brevid min rullstol och somnat. Så detta va inte likt honom.

Alla andra valpar somnade utom Frasse =)

Instruktören fixademed toarullar med godis i och mjölk kartonger med godis i allt för att han inte skulle bita på rullstolen.

Han va ett litet monster ;p haha

Men han är mitt lilla bus frö och jag älskar honom!!!


Från en sak till en annan.

Imorgon spelar mitt kusin barn Mimmi Löfwenius EM Final mot Spanien. De är så roligt att de går så bra för henne. Jag minns så väl när hon va liten och jag passade henne. Jag va ofta och passade henne och hennes bror. Vi busade och lekte. Och tänk vad tiden gått fort. Nu är hon 18 år och vuxen.

Jag kan inte fatta de. Jag hittade ett kort för ett tag sedan på henne och mig när vi hade målat så vi hade färg i hela ansiktet. Nu spelar hon fotboll nästan på heltid och där imellan går hon i gymnasiet. Nu spelar hon för kopparberg/göteborg i allsvenskan och även i landslaget.

Hon va duktig fotbollsspelare redan som liten och vi va ofta och tittade på matcher.

Hon är min lilla gull unge även om hon nu blivit vuxen. Hon kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta <3

Så nu ska de hejjas i morgon. Jag har tyvärr inte eurosport 2 som matchen visas på. Men jag får titta på play kanalen på datorn istället. De kostar visserligen 59 kr men de är de värt!!!

Så kom igen nu tjejer!!  Kämpa på!!!!!

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen.

Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra.

De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa.

Så vi åkte. På vägen ner blev hon fotad av en fart kamera. Hon körde mer är 20 km för fort. Direkt när de hände säger hon till mig att jag ska be min pappa att säga han inte visste de va som körde bilen. Hur jävla du får man vara.

För de första ska inte jag prata med pappa om de utan hon, och för de andra ska jag be min pappa att ljuga.

Jag vägrade och sa att hon fick prata med honom. Då blev hon vansining och sa att de va på grund av mig detta hände för hade de inte varit för att jag skulle på kurs hade de aldrig hänt. VA!!!!

Sedan så skyllde hon på att bilen gick så fort och att hon har ett speciellt tryck när hon kör sin bil så därför fattade hon inte att de gik så fort som de gjorde.

Men vad har man hastighetsmätaren till??

Sedan sa jag inte ett ljud. Under tiden kursen va pratade vi som inget hade hänt.

Men på vägen hem började samtalet igen. Jag va elak som inte kunde vara tyst om vem som körde.

Varför kan man inte bara så för vad man gjort??

Hon ska vara glad att de inte fotade henne när hon körde 100 på 50 väg...

Men tillslut när vi började närma oss hem frågar hon mig om jag trodde hon va någon jävla pass upp. Jag bara sa hela tiden hämta de, hjälp mig med de...

Men hon är ju min assistent, min högra hand. Ska hon inte hjälpa mig då?? Eller ska jag gå ner på knä och be snällt.

Snälla du skulle du kunna vara snäll och hjälpa mig lite snabbt!!!

Nä!! Nu är jag glad att jag slipper henne mer. Hon hade bara prov anställning och de fungerade uppenbarligen inte.

Man tack o lov har jag andra underbara assistenter som inte klandrar mig för allt som går fel.

Tack till er!!!


Så idag är de kurs igen och idag behöver jag inte oroa mig =)

Ovido - Quiz & Flashcards