Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Äntligen börjar de vända

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont förra gången. Men tack o lov förtränger man de värsta.

Och nu är de på bättringsvägen.

Förra veckan va jag på vårdcentralen och la om de. Men de på operation hade nog inte tänkt till när de la om de efter operationen för de hade först tejpat runt varje tå och efter de lindat in dom med kompresser. och eftersom de blöder mycket efter operation hade allt satt sig stenhårt så sköterskan hade först fått blöta upp allt för att få bort de och sedan dragit bort tejpen. De va ingen härlig upplevelse!!

Sköterskan sa att jag såg ut som frankenstiens monster och de va ju trevligt att höra. Nog för jag snart är gjord av stål men de där va ju att ta i ;)

Så nu är de bara 4 veckor kvar tills spikarna ska tas. Stygnen ska jag ta på onsdag så de blir skönt. Men jag bävar för spikarna. Fast de är något som måste göras..


Sedan va jag hos ortopeden förra veckan och fick klar tecken att sluta med antibiotikan. HURRA!!!

Nu har jag nästan ätit antibiotika i 1 års tid. Så nu hoppas jag verkligen att infektionen inte kommer tillbaka. En infektion i ryggen kan vara svår att få bukt med, men nu ska de vara bra har jag bestämt!!


På torsdag åker jag upp till Stockholm för att hämta hem valpen. De ska bli så underbart!!!

Jag kommer åka till stugan och vara där med valpen för att de bara ska vara vi. Inte en massa människor omkring oss helatiden.

Valpen är vald och kommer vara en följsam lyhörd liten kille.

De kommer äntligen bli liv i huset och Oskar kommer få sig en lek kompis.

Så nu faller alla bitar på plats äntligen.

Men nu får jag säga godnatt för de är upp tidigt imorgon!!

 
 
Ingen bild

agneta

20 juni 2012 17:57

Vad skönt att du slipper antibiotikan. Tänk....en valp, härligt. Ska den också bli servicehund? Jisses vad jag tycker du är modig, som vågar operera dig. Lycka till med allt. :-)))

Louise

28 juni 2012 14:28

Ja de ska också bli en servicehund är de tänkt.
Klart du vågar operera dina fötter. Har man inget val är de bara att göra de. Du kommer vara glad att du gjorde de sedan!!
Lycka till och ha en underbar sommar!!

 
Ingen bild

Agneta

21 juni 2012 19:11

Fan, jag är så rädd för att de ska operera min fot i augusti. Du är så modig, min vän. Jag har ångest.Alla ben i foten har trillat ner och nu är min ankel på väg. Foten håller på att helt lägga sig åt sidan. Jag kan ju inte gå på ankelbenet. Alla mina tår ligger under fötterna, men jag vågar inte operera mig.:-(((
Pussa den lilla valpen från mig och ha en skön sommar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 9 juni 2012 10:03

Nu har jag varit hemma ett tag. De är otorligt skönt!! Under den sista tiden på sjukhuset hade jag gått ner mig otroligt mycket. Jag slutade höra av mig till folk och jag valde bara att va själv. Mycket av anledningen till de är att skona andra frå...

Ovido - Quiz & Flashcards