Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Louise - 14 oktober 2010 21:03

Fy fan vilken dag!!

Har legat och sovit nästan heladagen förutom ett par timmar mitt på dagen, men då låg jag i extrema smärtor... Kunde inte andas nästan och viste inte vilken sida jag skulle ligga på. Jag brukar ivanliga fall hålla på med allt och lite till när jag har ont för att t'nka på annat än värken. Men inte änns de orkade jag. Kunde inte änns röka och då är de illa.... Riktigt illa!!!

Smärt läkarn hade ordinerat sprutor med antiinflam. men han kunde inte skriva in de på ordinatíonslistan. för de behövde en annan läkare göra. Fattar inget.

Smärt läkarn va här på förmiddagen, men ändå va de inte klart när jag legat i fleratimmar med smärtor som höll på att ta livet av mig. Kl, 16,30 fick jag sprutan och då hade jag bett om de sedan kl. 13. Men han sköterskan hade inte försökt att få tag på en läkare försänns då.

Kan inte fatta detta. Sedan är de en medicin som bara används på operation så de finns inte på avdelningen. Så först måste sköterskan fråga avd. chefen för att få ett ok att beställa hem de.

Kan ni fatta!! Man har en patient som fått ordinerat en medicin men ändå måste man få ett godkänt från avdelningschefen innan man beställer hem de.

Fattar inget, vart är sjukvården påväg?!

Men sprutan hjälpte! Så jag blev männiksa igen en stund nu. Men får jag en tablett till av metadonet så stensover jag väl igen.

Ovido - Quiz & Flashcards