Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Louise - 12 oktober 2010 20:39

Någon har tagit minsa två coka cola ute i patient kylen!! Hur fan kan en människa vara så oärlig. De är vidrigt....

Jag hade skrivit med svart sprit penna på dom med mitt namn, men ändå kan dom inte låta bli.. FY!!!

Jag skrev en stor lapp och satte upp på kylskåpet.

"Du som tagit mina två coka cola 0,5 l lämna genast tillbaka dom till Louise på säng 7:3" Jag ville ha med lite fula ord men man får ju tänka på barnen =P

Men detta kommer jag att älta, de vet jag. Hahaha


Annars har de varit en fruktansvärd dag. Har haft så ont att jag inte kunnat andas knappt. Imorgon skall jag få träffa ortopeden och smärtläkarn. Skall bli spännande och se vad de har att säga. Min känsel i benet blir ju sämre ibland, men aldrig bättre... Varför? Benet bara viker sig, och känner inget.

Och smärtläkarn ska få förklara för mig hur de har tänkt att jag skall först trappa ut morfinet helt för att sedan gå över till dom andra tabletterna. Hur skall jag klara den ner trappningen när jag redan knappt vet vart jag skall ta vägen pga smärta. Hur tänker dom.... Inte på mig, de är ju en sak som är säker!!!

Av Louise - 12 oktober 2010 12:25

Jag vet inte om tiden går fort eller om den står stilla...

Jag kan ibland känna att de va en evighet sedan jag opererade ryggen, men de har bara gått en månad.

Kan känna nu att smärtorna ökar och jag skall försöka att inte ta några extra mediciner. Läkarn va uppe idag men jag missade honom, så självklart...

Men enligt sköterskan hade han inte sagt så mycket mer än att jag skall dra ner på morfintabletterna, men jag undrar ibland hur de tänker. Jag har just fått en morfinpump ut opererad och skall nu försöka att inte ta något alls tills de satt in metadonent. Hur skall jag över leva tiden i mellan där? Fattar inget.

Mina smärtor i benen är fruktansvärda och jag vet inte riktigt hur jag skall hantera de. Jag försöker vara uppe helatiden för att få annat att tänka på men de gör att jag får ännu mer värk.

Vad gör man... De står still

Idag har jag legat här en månad och de känns just nu som de kommer bli en till. Hur ska jag orka, hur ska jag hålla humöret uppe.

Träffar helatiden nya människor som tyvker de är så otroligt att jag kan vara så positiv helatiden och vara så pigg och framåt.

Men ingen fattar att allt bara är en fasad, Ibland undrar jag om jag vet hur jag skall vara mig själv för utom för mina nära och kära. Jag tror inte jag kan de.

Men de är ju fortfarande jag, men jag kanske inte visar hur jag igentligen mår.


Nu skall jag lägga mig och se på film. Varit uppe hela dagen så jag måste ligga en stunde nu om jag skall klara mig utan extra tabletter. Men de kommer bli en jobbig dag. Men de skall gå!!! Jag skall ju hem någon gång!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards