Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Louise - 20 augusti 2011 09:19

Jag var i går och tog massa blodprov för att se varför jag hade så lågt blodvärde. Hb låg på 95 och de skall ligga runt 135 för mig.

Så läkaren ringde efter ett par timmar och sa att jag hade extremt låga järn värden och de andra svaren hade inte kommit ännu. Han ställde massor av frågor och undrade om jag kunde veta varför de var så lågt.

Jag hade inga svar för jag fattar inte varför. Jag har alltid legat bra i blodvärdet och även järn. De är bara efter orerationer jag legat lågt, men de är ju pga jag förlorat så mycket blod under operationerna.

Så nu vill de göra ännu mer utredningar på varför värderna är så dåliga.

Fasen....

Så nu skall jag äta järntabletter och så fick jag även vätskedrivande bara för att jag samlar på  mig så mycket vätska pga kortisonet.

Jag var ju där i onsdags och fick två nya sprutor i vardera höft så nu försöker jag trappa ut kortison tabletterne. Måste passa på att försöka sluta med dom nu när jag fått de direkt in i leden.

De svåra är ju bara att de inte bara är höfterna jag har ont i utan de är alla leder. Men de är ändå dom som är värst, så därför måste jag försöka sluta med tabletterna.

De är ju inget bra i längde och äta allt de kortison jag stoppar i mig, de kalkar ur skelettet massor. Men jag äter ju även kalktabletter.

Tänkte på de nu när jag tog morgon medicinen att jag äter ju massor av tabletter bara för att jag äter andra tabletter. De är helt otroligt.

Jag stoppar i mig ca 25 tabletter om dagen!!! De är inget bra!!! Så jag måste försöka trappa ut de som går. Jag vill inte äta så mycket. Och vilka skador kroppen tar, Mina lever värden är nog inte dom bästa.

Men vad skall man göra när man måste?? Jag måste ta den ena tabletten och för att jag tar den måste jag ta en annan... Och så går de runt.

Men men... Någon gång kommer de komma ett mirakel piller som gör mig helt frisk igen, de är jag säker på!!

Nu är de bara att låta dom utreda varför värderna är dåliga och hoppas på att de hittar en lösning. För de är så jäkla jobbigt att gå runt som i en dvala och vara så här trött..

Ovido - Quiz & Flashcards