Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Louise - 11 augusti 2011 08:49

Så fruktansvärt svårt att se sina djur lida.  Oskar har sedan två vekor tillbaka haft problem med blodöra. De vill säga att blod har samlats i öronlappen så de blivit som en stor blodblåsa.

Jag var inne med han hos vetrinären och första besöket fick jag bara besked om att de inte gör något åt om man inte vill av estetiska skäl fixa de. Men vetrinären tyckte inte de behövdes så jag åkte hem. Sedan gick de ett par dagar och jag tycket de blev värre så jag åkte tillbaka. Då fick jag träffa en annan vetrinär som tyckte klart att de skulle opereras. Så jag fick lämna ifrån mig min lilla pojk så de kunde söva honom och sedan sätta massor av stygn igenom örat.

När jag var och hämtade honom var han jätte glad men jag såg på honom att han hade fruktansvärt ont. Fick börja med antibiotika för att de är rötmånad nu och de gör ju inte läkningen lättare.

Men de blev ju inte bättre någon gång...

Så igår ringde jag upp till Alingsås Djurklinik igen och fick prata med Frank Kaså som är vetrinär där uppe och han ville att jag skulle komma upp och visa örat. Så tack o lov var Maria hemma så hon kunde köra oss.

Så Frank tittade på de och beslutade att sätta mer stygn i de. Så nu har han nästan stygn igenom hela örat.

Och jag är så tacksam att dom på djurkliniken sponsrar mig till viss del för annars vet jag inte hur de skulle löst sig. Så operationen igår och blodprov behövde jag inte betala någonting för.

Oskar är ju servicehund och de är därför Alingsås Djurklinik sponsrar. De är ju så viktigt att man har en frisk hund. För Oskar är ju med mig nästan överallt.

Så jag tackar dom jätte mycket för hjälpen och nu håller jag tummarna för att örat läker snabbt. 

Oskar skulle igentligen ställts ut nu på lördag i falköping. De är första gången på länge som han skulle ställas så jag har sett fram emot detta, men jag vill inte dra in han i ringen om han inte är hundra procentig. Så han får vara hemma med mig och vila istället =)

Får ta och vänta tills den inoff utställningen i partille istället. Vore så roligt att få en bedömning på honom. Han har ju ställts förut men de är massor av år sedan.

Oj vad mycket text de blir när man sitter och skriver såhär. Får nog ta och sluta nu. Ha en underbar dag allihop. Och var rädda om er och pussa alla djuren.

Ovido - Quiz & Flashcards