Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Oskar fick opereras igen

Av Louise - 11 augusti 2011 08:49

Så fruktansvärt svårt att se sina djur lida.  Oskar har sedan två vekor tillbaka haft problem med blodöra. De vill säga att blod har samlats i öronlappen så de blivit som en stor blodblåsa.

Jag var inne med han hos vetrinären och första besöket fick jag bara besked om att de inte gör något åt om man inte vill av estetiska skäl fixa de. Men vetrinären tyckte inte de behövdes så jag åkte hem. Sedan gick de ett par dagar och jag tycket de blev värre så jag åkte tillbaka. Då fick jag träffa en annan vetrinär som tyckte klart att de skulle opereras. Så jag fick lämna ifrån mig min lilla pojk så de kunde söva honom och sedan sätta massor av stygn igenom örat.

När jag var och hämtade honom var han jätte glad men jag såg på honom att han hade fruktansvärt ont. Fick börja med antibiotika för att de är rötmånad nu och de gör ju inte läkningen lättare.

Men de blev ju inte bättre någon gång...

Så igår ringde jag upp till Alingsås Djurklinik igen och fick prata med Frank Kaså som är vetrinär där uppe och han ville att jag skulle komma upp och visa örat. Så tack o lov var Maria hemma så hon kunde köra oss.

Så Frank tittade på de och beslutade att sätta mer stygn i de. Så nu har han nästan stygn igenom hela örat.

Och jag är så tacksam att dom på djurkliniken sponsrar mig till viss del för annars vet jag inte hur de skulle löst sig. Så operationen igår och blodprov behövde jag inte betala någonting för.

Oskar är ju servicehund och de är därför Alingsås Djurklinik sponsrar. De är ju så viktigt att man har en frisk hund. För Oskar är ju med mig nästan överallt.

Så jag tackar dom jätte mycket för hjälpen och nu håller jag tummarna för att örat läker snabbt. 

Oskar skulle igentligen ställts ut nu på lördag i falköping. De är första gången på länge som han skulle ställas så jag har sett fram emot detta, men jag vill inte dra in han i ringen om han inte är hundra procentig. Så han får vara hemma med mig och vila istället =)

Får ta och vänta tills den inoff utställningen i partille istället. Vore så roligt att få en bedömning på honom. Han har ju ställts förut men de är massor av år sedan.

Oj vad mycket text de blir när man sitter och skriver såhär. Får nog ta och sluta nu. Ha en underbar dag allihop. Och var rädda om er och pussa alla djuren.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards