Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Louise - 21 augusti 2011 09:42

Helt slut idag. Igår var jag och tittade på mitt kusin barn Mimmi Löfwenius som spelar fotboll i Dalsjöfors. Dom spelar i allsvenskan men ligger tyvärr sist i tabellen. Men de är skit samma!! För de är ett ungtlag med mycket nya spelare. Men mig kvittar de var de spelar bara jag får titta.

Jag har under jätte långt tid velat gå på en matchc och nu kom jag äntligen iväg. De var ett västsvenskt derby mot Kopparbergs/Göteborg FC. De förlorade tyvärr med 1-0 men annars tycker jag de spelade bra.

Mimmi spelade hela matchen och fick ta en del stryk. Jag tänkte på de när jag satt på läcktaren och såg alla smällar, att jag skulle ju gått av på mitten. Mimmi fick en boll sparkar rätt på kinden så de blev stora märken efter dollen. Fy jag hade dött!!!

Men de är tuffa tjejer som står ut med de mesta.

Jag satt på läcktaren med min kusins goa Chihuahua valpen Harry i knät. Han låg bara och sov och skötte sig jättebra. Han är alltid med på matcherna så han har vuxit upp med de. Han är ju så himla go.

Efter matchen åkte vi hem till Alingsås och satte oss och åt på en jätte god resturang och satt på deras uteserveringen och de va som att sitta i ett annant land. Så jag hade en underbar dag.

Men nu kommer jag ligga i några dagar för jag varit iväg en hel dag. Men vad de var värt de för jag har haft en underbar dag.

Ibland måste man väga för och nackdelar. De viktigt att man mår bra psykiskt också.

Ovido - Quiz & Flashcards