Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Louise - 13 augusti 2011 08:41

Visst är de ny dag de kan jag inte säga annat. Men nya möjligheter vet jag inte.

Fy vad denna natten har varit lång. Jag har vaknat massor av gånger.

Min sömn har inte varit så bra de sista 10 åren. Jag får vara glad om jag sover 5 timmar per natt. De svåra är att somna in. Att kunna stänga av värken såpass mycket att jag kan somna. Sedan när jag väl somnat brukar de gå bra. I våras skrev läkaren på vårdcentralen ut insomnings tabletter.

Jag har fortfarande inte tagit mig igenom provförpackningen på 20 st. Jag skall ta 2 innan jag ska sova, men de tar så emot.

Jag resonerar så att jag kan ju vara utan dom. Mina värktabletter är jag ju tvungen att ta för att jag överhuvudtaget ska klara av mig själv. Men sömntabletterna kan jag låta bli för sova kan jag ju göra någon annan gång. Sedan om jag tänker förnuftigt vet jag ju att värken blir så mycket värre om man inte får sova ordentligt. Fast jag har så svårt för att ta tabletter. Tycket att de är dumt. Men andra människor som har samma problem som jag med att sova tycker jag skall ta sömntabletter. De är ju en själv klarhet att dom ska anser jag. Men så kommer jag till mig själv och då är de inte lika viktigt.

Fast snart måste jag nog tyvärr ta dom så jag kommer in i en bra sömnrytm. Jag brukar oftast sova mellan kl. 05-08 och de är ju inte tillräkligt.

Jag avskyr att behöva stoppa i mig alla dessa tabletter. Och på tal om tabletter. All denna kortison!!!! Hatar att jag blivit rund som en jävla fotboll. Så nu har jag bestämt mig för att sluta med dom imorgon. Jag måste ha ur mig all vätska, för jag kan inte se mig själv i spegeln längre!!!! FY!! Men så vet jag att jag också kommer få skit ont i höfterna och benen om jag slutar med dom. Fast just nu skiter jag i de bara jag blir av med allt vätska.

De är bara de att än har jag inte slutat med dom, så när jag väl gjort de kanske jag ändrar mig igen. För sist när jag fick för mig att trappa ut dom räckte de att jag tog bort en tablett så kom smärtorna tillbaka. För så länga jag äter kortison så har jag inte så jätte ont i höfterna. Klart att värker gör dom, men inte alls som om jag skulle vara utan. För innan jag började med dom kunde jag inte flytta fram benen.

Men nu ska jag försöka hålla upp ett bra tag så jag kan bli av med svullnaden. För jag mår fasen inte bra psykiskt av att se mig själv sådan här.  

Alltid är de något....

Ovido - Quiz & Flashcards