Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

Vad säger man? Ny dag Nya möjligheter...

Av Louise - 13 augusti 2011 08:41

Visst är de ny dag de kan jag inte säga annat. Men nya möjligheter vet jag inte.

Fy vad denna natten har varit lång. Jag har vaknat massor av gånger.

Min sömn har inte varit så bra de sista 10 åren. Jag får vara glad om jag sover 5 timmar per natt. De svåra är att somna in. Att kunna stänga av värken såpass mycket att jag kan somna. Sedan när jag väl somnat brukar de gå bra. I våras skrev läkaren på vårdcentralen ut insomnings tabletter.

Jag har fortfarande inte tagit mig igenom provförpackningen på 20 st. Jag skall ta 2 innan jag ska sova, men de tar så emot.

Jag resonerar så att jag kan ju vara utan dom. Mina värktabletter är jag ju tvungen att ta för att jag överhuvudtaget ska klara av mig själv. Men sömntabletterna kan jag låta bli för sova kan jag ju göra någon annan gång. Sedan om jag tänker förnuftigt vet jag ju att värken blir så mycket värre om man inte får sova ordentligt. Fast jag har så svårt för att ta tabletter. Tycket att de är dumt. Men andra människor som har samma problem som jag med att sova tycker jag skall ta sömntabletter. De är ju en själv klarhet att dom ska anser jag. Men så kommer jag till mig själv och då är de inte lika viktigt.

Fast snart måste jag nog tyvärr ta dom så jag kommer in i en bra sömnrytm. Jag brukar oftast sova mellan kl. 05-08 och de är ju inte tillräkligt.

Jag avskyr att behöva stoppa i mig alla dessa tabletter. Och på tal om tabletter. All denna kortison!!!! Hatar att jag blivit rund som en jävla fotboll. Så nu har jag bestämt mig för att sluta med dom imorgon. Jag måste ha ur mig all vätska, för jag kan inte se mig själv i spegeln längre!!!! FY!! Men så vet jag att jag också kommer få skit ont i höfterna och benen om jag slutar med dom. Fast just nu skiter jag i de bara jag blir av med allt vätska.

De är bara de att än har jag inte slutat med dom, så när jag väl gjort de kanske jag ändrar mig igen. För sist när jag fick för mig att trappa ut dom räckte de att jag tog bort en tablett så kom smärtorna tillbaka. För så länga jag äter kortison så har jag inte så jätte ont i höfterna. Klart att värker gör dom, men inte alls som om jag skulle vara utan. För innan jag började med dom kunde jag inte flytta fram benen.

Men nu ska jag försöka hålla upp ett bra tag så jag kan bli av med svullnaden. För jag mår fasen inte bra psykiskt av att se mig själv sådan här.  

Alltid är de något....

 
 
Ingen bild

Kerstin

13 augusti 2011 20:49

Louise jag tycker också att du ska försöka med insomning jag måste ta sådana annars kan jag inte sova för min värk och den är inte ens hälften av din, men du det är skönt att få sova. Kram

 
Ingen bild

Cathrin Lindberg

20 augusti 2011 11:25

Hej Louise
Jag vet inte vilka sömntabletter du fått, men jag tar stilnoct. De är helt underbara. Förut var alltid kvällarna värst. Det var då jag hade som mest ont och det blev bara värre när jag la mig i sängen eftersom inget distraherade mig från att känna smärtan. Det var också då jag fick lugnt runt mig och alla tankarna fick spelrum och oron steg och ångesten kom krypande. Nu efter att jag börjat med stilnoct längtar jag till kvällen. Speciellt om jag haft en dålig dag med mycket smärta och oro. För jag vet att sömntabletten ger mig en stunds paus från allt detta. Jag blir lugn och tillfreds och känner inte av smärtan alls. Kan bara ligga och mysa en stund innan jag somnar. Den sitter i i fyra timmar, sen brukar jag vakna till och från resten av natten, men då har jag sovit som ett litet barn i alla fall fyra immar och det känns så skönt. Jag testade en tablett innan, som jag inte minns vad det hette, men den satt i 8 timmar och jag var trög halva dagen, så det var inte roligt. Så be att få stilnoct och pröva det. Jag är inte beroende, jag kan vara utan då och då utan att få abstinens. Men oftast tar jag den såklart eftersom jag mår så mycket bättre. Kram

Louise

21 augusti 2011 09:41

Hej!
De är dom jag har fått utskrivet. Dom fungerar sådär. Jag har för några år sedan ätit både insomnings och långtidstabletter men de slutade att hjälpa. Och de har fortfarande inte någon större hjälp.
De är klart att de gör ju att jag kan somna in kanske men de hjälper inte så länge.
Men får kanske ta och testa ett tag igen.
Jag förstår hur du tänker. De är klart att man ska ta de om man har hjälp av dom.
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards