Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Louise - 26 augusti 2011 07:52

Igår va de dax att åka och träffa ortopeden igen. Som vanligt får man en tid tidigt på förmiddagen så jag måste gå upp runt halv 7. De är inte den bästa tiden på morgonen för jag är stel och har ont överallt, men jag är ju tvungen. Sedan när man väl kommer dit är de ok och fördelen när man ska vara där tidigt är att vänte tiden inte är så lång. Jag hade tid kl. 9.30 men kom inte in föränns 10.30 så de va ganska bra igår. I vanliga fall brukar jag få vänta minst 2 timmar efter utsatt tid.

Men nu till vad som sas. Jag hade ett lågt infektionsvärde så de va ju bra, men han vill att jag skall äta antibiotika först nu i 2 månader. Men troligen blir de i sammanlagt 6 månader. De är rädda att infektionen ska blossa upp igen och eftersom dom öppnat upp ryggen 9 ggr nu så vill de inte ta några risker. Men fy fasen... Jag vill inte äta de så länge till, magen får ju sig ett spel snart. Nu hjälper inte magsårs medicinen längre utan jag får magkatarr ändå. Och att gå och måilla hela tiden är ingen hitt.. Fats jag har ju inget val.

Men jag tycker de är sån slöseri med resurser när jag skall åka dit för att sticka mig i fingret och en läkare ska komma och trycka lite på ryggen. De kan jag ju göra på vårdcentralen!!! Den ligger 5 minuter hemifrån och shalgrenska måste jag åka 1 ½ timme innan utsatt tid. De tar så mycket på krafterna att åka dit. Ett litet stick i fingret!!!! Hm...

Sedan var jag på vårdcentralen härom dagen eftersom mitt blodvärde va så lågt ville dom ta nu mer prover. Och nu skall jag utredas för glutenintolerans och massa andra saker. De suger ut mitt blod så de är ju inte konstigt att blodvärdet är lågt =)


Sedan har jag gjort årets räddnings insatts =) haha

Har tagit över två kaniner som inte hade de så bra där dom bodde. Barnen hade verkligen tröttnat!!!!

Så jag tog över dom för att se om jag kunde hitta ett bra hem till dom. Jag är ju inte speciellt sugen på att ha kaniner, men jag vill bara att dom ska få de bra. Så nu har jag gjort rent och fint till dom, köpt massa nya saker, bra mat och så har jag nätat in altanen så de kan skutta runt och ha roligt. Jag har lagt mycket pengar på dom, men vill ju bara att de ska ha de bra.  Dom är väldigt söta =)

Så i förrgår kväll satte jag ut kaninerna på en köp och säljsida på fb och även på blocket. Oj vad fort de gick att få bort dom!!! Fick massor av samtal, så nu har jag hittat ett jättebra hem. En gammal granne ska ha dom och hon är en otrolig djurvän så jag känner mig jätte trygg i att hon tar dom för jag vet dom kommer få de toppen.

Jag hade gärna behållt dom om de inte var så mycket jobb. Min kropp fixar inte de.

Men förstår mig inte på min hund. Han tycker de är mycket märkliga djur och är inte alls inresserad. De kan vara och lukta på honom och han tycker de är fruktansvärt. Men Oskar är Oskar han är ju inte intresserad av djur alls och de är jag tacksam för =)

Jag har döpt dom till Peruk och Topè för de är lejonhuvade kaniner =)

Här är en av dom så liven

 

Ovido - Quiz & Flashcards