Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Fick svar på lite av blodproven igår.

Av Louise - 20 augusti 2011 09:19

Jag var i går och tog massa blodprov för att se varför jag hade så lågt blodvärde. Hb låg på 95 och de skall ligga runt 135 för mig.

Så läkaren ringde efter ett par timmar och sa att jag hade extremt låga järn värden och de andra svaren hade inte kommit ännu. Han ställde massor av frågor och undrade om jag kunde veta varför de var så lågt.

Jag hade inga svar för jag fattar inte varför. Jag har alltid legat bra i blodvärdet och även järn. De är bara efter orerationer jag legat lågt, men de är ju pga jag förlorat så mycket blod under operationerna.

Så nu vill de göra ännu mer utredningar på varför värderna är så dåliga.

Fasen....

Så nu skall jag äta järntabletter och så fick jag även vätskedrivande bara för att jag samlar på  mig så mycket vätska pga kortisonet.

Jag var ju där i onsdags och fick två nya sprutor i vardera höft så nu försöker jag trappa ut kortison tabletterne. Måste passa på att försöka sluta med dom nu när jag fått de direkt in i leden.

De svåra är ju bara att de inte bara är höfterna jag har ont i utan de är alla leder. Men de är ändå dom som är värst, så därför måste jag försöka sluta med tabletterna.

De är ju inget bra i längde och äta allt de kortison jag stoppar i mig, de kalkar ur skelettet massor. Men jag äter ju även kalktabletter.

Tänkte på de nu när jag tog morgon medicinen att jag äter ju massor av tabletter bara för att jag äter andra tabletter. De är helt otroligt.

Jag stoppar i mig ca 25 tabletter om dagen!!! De är inget bra!!! Så jag måste försöka trappa ut de som går. Jag vill inte äta så mycket. Och vilka skador kroppen tar, Mina lever värden är nog inte dom bästa.

Men vad skall man göra när man måste?? Jag måste ta den ena tabletten och för att jag tar den måste jag ta en annan... Och så går de runt.

Men men... Någon gång kommer de komma ett mirakel piller som gör mig helt frisk igen, de är jag säker på!!

Nu är de bara att låta dom utreda varför värderna är dåliga och hoppas på att de hittar en lösning. För de är så jäkla jobbigt att gå runt som i en dvala och vara så här trött..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards