Alla inlägg under april 2011

Av Louise - 3 april 2011 20:19

Nu kan den ju inte heta Ryggoperation nr. 8 längre så nu är den bytt till så fiffigt som Ryggoperation nr. 9 =) haha

Av Louise - 3 april 2011 19:41

Man gör inte mycket annat än att äter när man ligger in lagd. Fast idag slog jag på stort och beställde thaimat och de va så gott!!!!

Annars har de inte hänt mycket i helgen. Eller jo!!! Jag min klumpige fan gick och ramlade igår. Handfallet rakt bakåt, small ner i golvet med huvudet och jälva va ont de gjorde. Nacken fick sig en regäl smäll och jag blev liggande. Tack o lov hade jag hunnit få på mig korsetten, men jag kände de som om hela ryggraden blev ihop tryckt.

Jag blev lyft upp i sängen och fick inte röra mig tills dess att läkaren varit där och tittat på mig. Men de som va de komiska i de va att läkaren tittade bara på benen och inget annat. Men de var ju nacken jag hade ont i inte benen. Men i morgon kommer min ordinare läkare och då kommer de bli röntgen kan jag tänka. Får han reda på att jag ramlat och slått i ryggen kommer nog inte han bli så glad =(

Annars är ju planen den att jag skall flyttas till Alingsås lasarett i morgon. Men först ska de ändra korsetten för den skaver och sedan måste rullstolen ställas in för jag har fått en ny sitt ställning.

Men funderar på varför jag skall dit! Eller jag de är klart jag vill komma dit för då kommer jag närmare hem, men jag har ju inte tänk att stanna där hur länge som helst. Så i slutet av veckan ska jag hem!!!!

Men undra hur de kommer kännas att ligga på sin gamla arbetsplats :s Men jag har ju inte jobbat där på över 8 år nu så de är nog inte många kvar. Fast man tänker ju alltid på hur de är när man kanske behöver hjälp med lite mer privata saker. Men de är bara att acceptera sitsen man sitter i.

Men nu skall jag snart byta om till natt skruden för personalen har kommit in här nu på rummet och skall börja pyssla med alla patienter, och så lika mig =)

Så natti natti för denna gång så får vi se vart jag befinner mig nästa gång jag skriver om de är kvär på Shalgrenska eller om de är på Alingsås lasarette.

Ha de gott!!!

Ovido - Quiz & Flashcards