Alla inlägg den 17 april 2011

Av Louise - 17 april 2011 19:31

Imorgon skall jag försöka få tag på smärt läkarn. De kommer inte bli lätt men de är ett måste. Jag fixar inte detta mer.

Ligger i sängen nu och vet inte hur jag skall ligga. Rygg, sidan, magen... Stå, gå eller sitta. Hm... vilket kan vara bäst. Ja men jag kanske kan köra tvättmaskin stilen. Tillslut blir jag väl så snurrig att jag däckar =)

Nä jag hoppas de kan hjälpa mig. På tisdag skall de dra bort slangen från ryggmärgen och de är genom den de har gett mig morfin och ryggmärgsbedövning. Så när den är borta är de kört... Då kan man inte sötta dit en ny på flera månader. Och jag måste ha hjälp nu. Så de är bara att vänta och se hur de kommer lösa sig. Antingen fattar dom och hjälper mig, eller så har de gett upp.

Sedan läcker de fortfarande lite från såret på ryggen och svullnaden har inte lagt sig ännu. Men jag skall även träffa ortopeden på tisdag så får väl se vad han har att säga.

Jag tror att bäckenet och svanskotan fick sig en regäl smäll då jag ramlade när jag låg inlagd. Men jag kommer även röntgas på tisdag tror jag, så man får väl se så allt är på plats.

Jag har fortfarande en halv skruv kvar i ryggen som gick av under operation som dom lämnade kvar. Och jag hoppas inte den skall ställa till problem.

Men nu vill jag bara få ordning på smärtlindringen så jag kan börja leva.

Ovido - Quiz & Flashcards