Alla inlägg den 16 april 2011

Av Louise - 16 april 2011 18:37

Måste få gnälla av mig lite!!!

FAN vad ont jag har!!! Fixar inte mer nu. Kan jag inte få tillbaka pumpen med ryggmärgsbedövning? För då slapp jag känna benen som snart exploderar!!!!

Gnälla... Fy på mig!!!!

Annars har de varit en underbar dag.

Har träffat en kompis som jag inte träffat på länge. De känns så skönt att ses igen. Känner mig hel igen =)

Sedan har jag myst med två underbara barn och mina goa vänner Maria och Linda. De blev både leg på lekplats och korvgrillning =) Och får ju inte glömma årets första kul glass =) Mums!!!

Imorgon funderar jag på att ta färdtjänst ut till stugan och bara njuta av tillvaron.

Jag måste försöka sysselsätta mig så jag tänker på annat än värken. Men fy vad svårt de är. Jag håller på från 9 till eftermiddagen sedan ligger man däckad i sängen och vet inte vart man skall ta vägen för de värker så. Men de är väl så mitt liv kommer se ut. Får vara människa mellan 9-15 sedan rasar man ihop.

Av Louise - 16 april 2011 09:34

Jag har tänkt mycket på de där med ryggmärgstimulator.

Smärtläkarn skickade en remiss till den bästa nevrokirurgen som opererar in sådana. De går ut på att man lägger in elektroder i ryggen som ger ut nervimpulser för att bryta smärtan. Jag har i flera år pratat med smärtläkarna om att jag vill ha en sådan och de har inte varit aktuellt eftersom jag haft morfin pumpen, men den har jag ju inte kvar.

Jag hade hoppats på att de skulle vara ett alternativ så jag slipper att ta massa narkotika preparat.

Jag fick svaret nu i torsdags att nevrokirurgen hade tittat i mina journaler och uteslutit de direkt. Jag hade inte den typen av smärta hade han menat på. Och de beror på hur jag beskrivit min smärta.

De finns inget svårare än att beskriva sin smärt. Räcker de inte att man säger att benen känns som om dom skall explodera!!!

Vad skall jag säga så de blir rätt?? Varför kan de inte testa??

Jag hade hoppats att få träffa denna läkaren och prata med honom. Istället läser han bara journalen och avskriver de...

Varför inte ge de en chans?

Jag får bara svaret att du kommer aldrig att bli smärtfri. Och de vet jag, men jag kan fan inte ha de så här.

Är de inte värt att sätta in en ryggmärgstimulator och testa, än att inte göra någonting alls? De är ju mitt liv och min kropp. Jag skall leva med skiten. Och jag vill bara ha livet tillbaka.

Snälla ge mig de!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards