Alla inlägg den 6 april 2011

Av Louise - 6 april 2011 12:40

Skall åka hem idag är de tänkt. Men då börjar hemsjukvården att strula.

Jag har ju en pump med ryggmärgsbedövning och morfin som ligger i med en slang i ryggen. De gör att jag får väldigt dålig känsel i benen. Sedan känner jag inte av när jag blir kissnödig så jag måste bära kateter. Hm... Inte så trevligt men jag måste.

I nästa vecka kommer jag bli av med pumpen och då även katetern. Men under tiden finns de ingen som kan sköta detta. Hemsjukvården vägrar ta i pumpen och även inte ta ansvar för katetern om den skulle strula. Så nu finns de ingen som kan ta hand om de, så min hemgång hänger löst...

De försöker nu få tag på någon på vårdcentralen som kan ta tag i katetern, men pumpen måste skötas från shalgrenska med omläggning och sådant.

Blir fundersam varför hemsjukvården finns när de inte änns kan sköta en kateter???

Så nu skall jag tillbaka till SU på måndag för omläggning och nertrappning av pumpen, sedan även på torsdag för att stänga av och ta bort den. Fan här har man nyss opererat ryggen och skall behöva flänga fram och tillbaka till shalgrenska massa gånger på 1½ vecka. Orkar inte...

Så nu sitter jag här och väntar på ett besked om hur allt ska skötas och när bårtransporten behagar att komma.

Nu va de de där igen!!! Tror dom inte man har ett liv????

Hoppas de löser sig snarast så jag kommer här ifrån!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards