Alla inlägg den 21 april 2011

Av Louise - 21 april 2011 19:22

Tänk att man kan få en så otrolig huvudvärk av att bra ut en liten liten slang ur ryggmärgen. Hu... Jag har gjort detta flera gånger förut och har haft stora problem innan, men inte som nu. 

De läcer ut ryggmärgsvätska och de gör att de bli mindra vätska runt hjärnan så den blir inte lika vaderad =) Och de känns... Men man får dricka mycket och fylla på förrådet. Och LIGGA!!! De känns så skönt att få lägga sig ner för de känns som hjärnan svävar =)

Men men.. Nu är de påsk och de skall firas med familj och vänner =) På lördag skall jag på fest till en kompis som fyller 25 år idag. Vet inte om de går men jag får försöka. De är så skönt för att hon förstår om jag bara orkar komma en halv timma eller måste avboka i sista stund. Men försöka ska jag =)

Nu skall jag vila huvudet och fylla på vätske förrådet =)

Ha en underbart Glad Påsk allihop!!


Av Louise - 21 april 2011 08:38

Nu har de gått några dagar sedan jag skrev sist. Jag har väl haft lite mycket att göra som vanligt.

Hela tisdagen gick åt till att vara på Sahlgrenska. Åkte hemifrån 7.45 och va tillbaka 17.30 och allt på grund av massa strul.

Jag åkte först till smärtmottagningen för att dra pumpen. De gick väl bra förutom att dom inte vet hur dom skall smärtlindra mig och dom är inte intresserade heller. Sedan va de vidare till Ortopeden där jag hade til 11.45, men när jag kommer dit hade de ändrat tiden till kl. 13 utan att meddela mig de.

Jag mådde skit dåligt för de hade dragit ut slangen från ryggmärkskanalen och huvudet kändes som de skulle falla i bitar. Men tro inte att de försökte hjälpa mig, nej då. Jag fick inte träffa läkaren föränns 13.30 Sedan kom de aldrig någon bil för att köra mig hem.

De finns en bår bil i hela Alingsås och de får köra väldigt långa sträckor så de blir upptagna väldigt länge. Och de gör då att jag som patient får vänta i flera timmar på att få komma hem. Jag får inte sitta för länge, så jag fick ligga i Sahlgrenskas huvudentre på en bänk i tre timmar bara för att orka med. Tårarna ran och de va fruktansvärt..

Men tillslut va jag hemma och den dagen gav mig ingenting.

Ortopeden tittade bara på halva ryggen och sa att de blir nog bra, sedan va de hejdå.

Fan ska jag dit och göra när de inte blir mer? Onödigt!!

Igår va jag bara hemma hela dagen och satt på gården med goa grannar och drack kaffe och njöt av solen. De va så skönt. Idag blir de inte mycket mer.

Underbaraste Linda fyller år så jag skall på kalas i eftermiddag =) Och jag hoppas hon blir brad för sina paket =) Har samlat på mig saker sedan decemder =) hihi de kommer bli bra hoppas jag.

Ha en underbar dag allihop. 

Ovido - Quiz & Flashcards