Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Dagarna går

Av Louise - 21 april 2011 08:38

Nu har de gått några dagar sedan jag skrev sist. Jag har väl haft lite mycket att göra som vanligt.

Hela tisdagen gick åt till att vara på Sahlgrenska. Åkte hemifrån 7.45 och va tillbaka 17.30 och allt på grund av massa strul.

Jag åkte först till smärtmottagningen för att dra pumpen. De gick väl bra förutom att dom inte vet hur dom skall smärtlindra mig och dom är inte intresserade heller. Sedan va de vidare till Ortopeden där jag hade til 11.45, men när jag kommer dit hade de ändrat tiden till kl. 13 utan att meddela mig de.

Jag mådde skit dåligt för de hade dragit ut slangen från ryggmärkskanalen och huvudet kändes som de skulle falla i bitar. Men tro inte att de försökte hjälpa mig, nej då. Jag fick inte träffa läkaren föränns 13.30 Sedan kom de aldrig någon bil för att köra mig hem.

De finns en bår bil i hela Alingsås och de får köra väldigt långa sträckor så de blir upptagna väldigt länge. Och de gör då att jag som patient får vänta i flera timmar på att få komma hem. Jag får inte sitta för länge, så jag fick ligga i Sahlgrenskas huvudentre på en bänk i tre timmar bara för att orka med. Tårarna ran och de va fruktansvärt..

Men tillslut va jag hemma och den dagen gav mig ingenting.

Ortopeden tittade bara på halva ryggen och sa att de blir nog bra, sedan va de hejdå.

Fan ska jag dit och göra när de inte blir mer? Onödigt!!

Igår va jag bara hemma hela dagen och satt på gården med goa grannar och drack kaffe och njöt av solen. De va så skönt. Idag blir de inte mycket mer.

Underbaraste Linda fyller år så jag skall på kalas i eftermiddag =) Och jag hoppas hon blir brad för sina paket =) Har samlat på mig saker sedan decemder =) hihi de kommer bli bra hoppas jag.

Ha en underbar dag allihop. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards