Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Energi

Av Louise - 25 april 2011 18:58

Tänk vad solen ger mycket energi. Alla man träffar är pigga och glada.

Själv känner jag mig mycket bättre i lederna när de är varmt. Min rygg är ju som vanligt, men den är ju som den är.

Att värme kan göra så mycket. Men så fort de slår om och blir kallare kommer värken i lederna tillbaka. Om jag skall se något positivt med värken i ryggen är att den tar överhand och värken i lederna blir mindre. Höfterna är de största problemet. Och jag får äta massa kortison som gör att jag svullnar upp och de känns inte alltid så roligt.

Många gårner har jag funderat på att sluta ta dom bara för att jag känner mig så rund, men då vet jag ju också att jag får ett helvete med höfterna. Och nä de är de ju inte värt. Men jag hoppas nu att jag kan trappa ner lite under sommaren och hoppas på att värmen gör sitt.


Varit i stugan över natten för första gången i år. De är skönt att åka dit och ladda batterierna. Jag var lite orolig över hur de skulle gå att sova i sängen där ute men de gick bättre än jag trott.

Stugan för mig är lugn och stillhet. Jag kan åka dit och bara vara mig själv. Oskar strosar runt och njuter lika mycket han. Så stora delar av sommaren är jag där ute. Men än är de lite kallt på natten så jag åker nog bara dit över en natt eller två ännu. Fast de är skönt bara de =)


Sedan fick jag fotat lite idag med. De är ju mycket att lära inför fotokursen på torsdag =)

  

    

De är ju massor som blommar nu när värmen har kommit. Allt blir jätte grönt och så fort de går. Underbart!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards