Alla inlägg den 9 september 2010

Av Louise - 9 september 2010 18:05

Varit HELA dagen på Sahlgrenska i dag på inskrivnings samtal. Å fy vad jobbigt de va. De tog otroligt lång tid mellan alla personer jag skulle träffa. Och sedan hade de inte klart vad som skulle göras.

Jag fick träffa sköterskan och få igenom allt med madrasser, mat, hur jag klarar mig hemma osv.. Sedan va de läkarn och där fick jag inte ut mycket. Han tyckte att jag hade fått all information i våras och de räckte.

Sjukgymnasten började direkt med prat om korsett. Och de viste jag ju sedan innan, men att de skulle göra en gipsavgjutning i morgon kl. 8 viste jag inte. Och de finns ingen möjlighet i världen jag klarar de. För efter denna dagen har jag så fruktansvärt ont att jag inte kommer få någon sömn i natt, så att vara i Göteborg kl. 8 går inte... Men de verkar inte fatta de. Jag kommer inte kunna röra mig för jag känner min kropp väldigt väl efter alla år som jag haft detta.

Men dom verkar tro man kan allt.

Sedan fick jag träffa narkos läkarn och han va bra. Väldigt lugn och sansad. Men han vill att de görs ett ultraljud på hjärtat innan operation. och för att de ska hinnas med måste jag dit imorgon igen =(

Sedan skall de sätta en CVK (central ven kateter) och de också hälst i morgon. Men de vet inte ännu om de hinner med.

Men jag vill inte gå med en cvk hela helgen =( Slangar som sitter fast sydda vid nyckelbenet som sedan går in i ett stort blodkärl och vidare närmare hjärtat. FY!!!

Jag har haft de massa gånger innan och de är väldigt smidigt när den väl är där och man är ny opererad för de kan ta blodprover och även tillföra stora mängder vätska eller medicin. Så jag slipper och bli stucken hela tiden. Men jag vill fortfarande inta ha den redan imorgon.

Operationen är inte föränns på måndag.


Men jag har inte mycket att säga till om när de gäller min kropp!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards