Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Gjort som dom sagt, men de hjälpte inte

Av Louise - 23 februari 2011 16:19

Jag har sedan länge nu pratat med dom på ortopeden på su och de har bett mig att åka in akut och de via akuten i Alingsås.

Jag har dragit mig för detta länge men igår rann de över. Jag hade så fruktansvärt ont så jag var bara tvungen.

På förmiddagen var jag hos min nya läkare på vårdcentralen. Ett toppen läkare!!! Äntligen träffar jag en vättig som tar tag i saker. Men... Han kunde inte göra något åt ryggen. Utan hänvisade mig också han vidare till akuten.

Men han skickade iväg en remiss på bentäthetstest och de har vi bett dom på shalgrenska att göra sedan stagen i ryggen lossnade första gången 2004. Men de har dom inte gjort. Så de känns sköt att få gjort de. För är de så att man är tunn i bentäthet kan man ju äta lite kalktabletter och de blir bättre. Och de i sin tur göratt stagen kanske sitter.

Men vi får vänta och se när de kan bli.

Efter mitt besök på v-centralen åkte jag in till akuten i Alingsås.

Jag hade så ont att de va en plåga att sitta den korta stund jag fick vänta på en säng.

Men för att göra en lång dag väldigt kort. Fick jag bara svar att syns de inget på röntgen får du åka hem.. Och nä ingenting. De har ju vi de andra gångerna stragen gått sönder inte visats på vanlig slät röntgen utan på en ct.

Men de gör ju ingen. Utan jag blir bara skickad hit och dit hela tiden.

Sedan för att tysta ner mig skickade underläkarna in en ortoped läkare som stod med händerna i byxfickorna och betedde sig fruktansvärt otrevligt och hade inget känsla över huvudtaget. Bara för att jag inte har läkar examen betyder inte de att jag är dum i huvudet.

Jag va klar och tydlig med när jag kom in att jag inte va ute efter mer smärtstillande utan jag vill att de fixa ryggen och tar de på allvar. De hjälper inte i längde att knapra massa tabletter när grundorsaken fortfarande finns kvar.

Men Otropeden som kom in sa upprepade gånger att de inte tänker ge mig mer smärtstillande. Och jag förklara om igen att de inte vad de jag var ute efter.

Men jag har märk att sedan jag började med Metadon i höstas har jag fått en stämpel av sjukvården av att vara en nakoman som äter Metadon som avgiftning. Men de verkar inte vara på lästa nog att de även används som smärtstillande vid kronisk smärta.

Så otropenden fick de att se ut som om jag va där för att få en omgång droger.

Jag har alltid i hela mitt liv varit emot droger. Jag har sedan jag började med mediciner mot min värk mått väldigt dåligt över att behöva to dom. Vid flera tillfällen slutar jag med jämna mellanrum med tabletterna bara för att se om jag kanske klara mig utan. Men då blir de ett ännu mera helvete i 2 veckor.

Jag minns första gången de började prata om morfinpump va jag inte glad. Men jag har ju inget val.

Efter de att dom i höstas skar av slangen till morfin pumpen började jag med Metadon och de har väl fungerat sådär. Jag kommer aldirg bli smärtfri men jag vill bara ha ett drägligt liv. Och vad de är ser vi alla olika på men jag blir nöjd om jag kan vara uppe några timmar om dagen och kanske kan umgås med min familj och vänner.

Jag vill bara ha någon som kan hjälpa mig att få rätt...


Till något annat...

Alingsås tidningen har hittat min blogg och frågade nu om jag vill vara gästbloggare på deras nätupplaga. Och de har jag sagt ja till.

Men jag blir nervös ändå. Jag skriver rakt från hjärtat och smärtan och de är mina tankar och mina upplevelser. Ingen annans!!!!


 
 
Ingen bild

camilla

23 februari 2011 17:47

Med tårar i mina ögon läser jag om din smärta. Kämpa på du fina Lousie. Kram

Louise

23 februari 2011 18:45

Tack! snäll du är =) Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards