Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Louise - 24 februari 2011 18:35

Varit på Sahlgrenska idag för att träffa handkirurgen. De va ett planerat återbesök efter min senaste operation. De va ju länge sedan. Hm... Undra om de kan varit 1 ½ år sedan jag gjorde den operationen.

Mina tidigare ingrepp har alltid lyckats. Jag har sedan jag var 2 år opererat händerna ca. 15 ggr. Men den senaste operationen lyckades inte så bra. Jag fick en infektion innanför gipset och de gjorde att ärrvävnade starmade ihop sig. Så tyvärr blev de värre än innan. Så nu måste de åtgärdas.

Sedan har jag fått problem sedan ett år tillbaka med nerver som ligger i kläm. Som gör att vissa fingrar domnar bort och jag får otroligt ont i händerna. Jag älskar att sitta och pyssla och göra smycken eller kort, men de har blivit väldigt jobbit att göra de nu för jag får så ont.

Så planen är nu att jag skall göra ett nevrofys test där man mäter nervinpulserna för att se om dom är skadade eller ligger i kläm.

För är dom de så opererar dom de samtidigt som när de ska fixa ärret. Och de vore väldigt bra. Då blir de bara en operation till i såfall.

Börjar bli fruktansvärt jobbit med alla operationer, eller de hade de alltid varit. Men ett hand ingrepp är tack o lov inte så stort ingrepp. De kommer ta ett hudtransplantat oh så går jag gipsad i 3 veckor.

De är inte som en ryggoperation som tar 10 timmar utan den tar kanske bra 3 tim. Min handkirurg är kanon. Hon är förstående och lyssnar. Om alla vore som henne.

Jag har haft henne sedan jag var barn. Så hon känner mig. Men hon börjar bli till åren och går väl i pension snart antar jag. =( Tråkigt När dom bra slutar.

Men de är så de är. Alla slutar vi någon gång... 

Av Louise - 24 februari 2011 00:32

Ligger här och kan inte sova som vanligt. Värken tar knäcken på mig.

Jag vill bara sova...

Men man får göra de bästa av vad man har så nu har jag ändrat utseede på bloggen. Lite nya färger bara =) Jag försöker locka fram våren ;)


Sedan har jag svarat på Alingsås tidningens fråga och jag ska väl vara gästbloggare på deras sida på nätet.

Men de är lite pinsamt för jag har svårt med stavningen ibland som ni kanske ser här ibland :p Så ska man skriva så alla ser... Fy vad jobbit.

Men de gör jag visserligen nu med, men de blir inte lika många.

Men men jag gör mitt bästa och mer kan jag inte göra.

Jag har alltid varit sådan att har jag gett mig fan på något så gör jag de. Man ska alltid lägga ner hela sin själ på de man skall göra, för då blir de bäst. Och man skall ta vara på den tid man har för man vet aldrig när de är över. Och har man gett allt, har man inget att ångra.

De svåra är bara när kroppen strejkar och inte strävar framåt utan bara bakåt. Den kampen är fruktansvärd. De är nog de värsta om man bortser från värken.

De finns så mycket jag vill göra i livet. Jag hade planer, jag hade drömmar. Men har dom tagit dom för alltid? de är frågan...

Ovido - Quiz & Flashcards