Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Louise - 8 februari 2011 21:00

Ja de är sant dom ringde!!!

2 gånger av 10 håller sahlgrenska vad dom lovar, och de gjorde dom denna gång.

Men vad gav de?! Inget!!!!

Skolios sköterskan hade berättat för ortopeden om min rygg och att den knarrar. Men jag tror inte hon berättade allvaret. Om vilka smärtor jag har och hur svårt jag har med att röra mig.

Så läkaren hade tagit mina papper igen och skulle fundera... Men vad är de att tänka på?

Sedan sa hon att vi får vänta och se. Jag skall ju på återbesök till ortopeden i april menade hon på. OM 3 MÅNDER!!!

Jag fick en chock!! Jag förklarade för henne att jag inte vet hur jag ska klara denna veckan. Men hon sa bara att jag får vänta och se vad han gör och händer de inte så får hon sätta upp mig på en telefon tid.

Men hon hade ingen tidsram att ge mig.

Hur jävla svårt ska de vara att fatta!!!!!! Dom förstör mitt liv!!

Men de skiter dom i. De dom inte har ont av bryr aom sig inte om.

De jobbigaste är att jag visste att detta skulle hända. De är aldrig något som gått rätt någonsin när de gäller min rygg och sahlgrenska.

Jag orkar inte kampen om min rätt till att leva ett någorlunda liv.

Jag vet att jag kommer få leva med smärta hela livet eller att jag kommer få använda rullstol/permobil jämt. Men jag vill inte leva med en rygg som är av, som skapar en jävla värk som bara gnager sig fast i kroppen.

Jag känner mig som en belastning, som en igel som suger energi ur allt och alla. 

Jag vill vara den där glädjespridaren som ger energi åt folk inte tar.

Men nu är allt som de är. Jag gör så gott jag kan...

Ovido - Quiz & Flashcards