Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Louise - 10 januari 2011 18:44

Då har man legat inne på sjukhus en vända igen. Att de aldrig kan ta slut...

Denna gång va de lunginflamation. Jag började känna av att de gjode ont när jag andades redan för två veckor sedan. Jag försökte att inte bry mig, men tilslut ringde jag sjukvårdsupplysningen och då fick jag svaret att de va ångest. Hm...

Jag har ont när jag andas men bara på en sida. Faste hon menade på att de var ångest. Jag väntade och de gick en vecka. Så förra måndagen var jag på vårdcentralen som sedan skickade mig vidare till akuten.

Läkaren röntagde mig och såg att jag hade en regäl lunginflamation i höger sida och jag fick utskrivet kåvepinin.

Jag kände att de bara blev värre och värre men envis som jag är väntade jag tills torsdag innan jag åkte till akuten igen.

De tog nya prover och dom va ju inte så bra.. 247 låg crp (infektionsvärde) på och de ska ligga på ca. 6 och jag syresatte mig riktigt dåligt så de ända va att lägga in mig så jag kunde få intrevenös antibiotika.

Idag tog de nya prover och crp hade gått ner till 77 så de är ju på väg ner och nu hoppas jag de fortsätter. Först kom läkaren och sa att jag kunde åka hem. Men efter ett par timmar kom han och sa att han ville jag skulle vara kvar. För jag har även en lungsäcksinflamation och dåliga blodvärden. Men då hade jag redan ställt in mig på att få komma hem till min älsklingar så de va inget alternativ.

Men jag lovade att komma tillbaka om jag blev sämre igen.

Nä fy jag kan bara inte ligga där längre. De va inget fel på personalen men jag vill inte ligga inne mer än vad jag måste.

Har ju ett liv hemma med.

Så nu skall jag bara vila så mycket jag kan. Men känner jag mig själv rätt så blir inte de så mycket, men jag skall verkligen försöka så jag blir av med detta snart.

Ovido - Quiz & Flashcards