Alla inlägg den 11 november 2010

Av Louise - 11 november 2010 23:38

Idag ringde smärtläkarn. Blev väldigt förvånad att han bara ringde och skulle kolla läget. Han tycket jag skulle höja metadonet ytterligare så nu har jag en höjning både morgon och kväll. Hoppas nu att de hjälper bättre. Jag känner att de blev lite bättre efter höjningen som jag gjorde på morgonen, så jag hoppas.

Sedan så skall jag träffa honom nästa vecka och diskutera hur vi ska fortsätta som han sa. Jag undrar så vad de tycker och tänker!!! Han börja prata om att komma till Östra sjukhuset. Dom har en smärtmottagning där också och jag har varit där två gånger innan.

När jag va där en av gångerna så träffade jag en sjukgymnast som skulle böja och bända på mig för att se i vilka lägen jag fick ont. Då förklarade jag för henne att jag misstänkte att stagen hade lossnat och att jag hade jätte problem med detta. Men då tryckte hon ner mig fort och sa att de kan inte ha lossnat minsan och de ska knarra och knaka i ryggen för de är ju skruvar och stag i ryggen. Så hon trodde inte på mig överhuvudtaget.

En vecka senare gjordes en CT röntgen och där visade de sig att stagen hade lossnat. Och de värsta jag vet är att inte bli trodd och nu vill smärtläkarn att jag skall träffa dom igen. Hm.... Vet inte om jag är så pigg på de


Sedan har även folk från vuxenhabiliteringen varit hemma idag och gått igenom min habiliteringsplan som jag måste göra årligen. Man skall se om måen man satte förra året har blivit uppnådda. så som att sitta bra i rullstolen eller hur jag kan använda köket. Och vad jag kom fram till har inga mål uppnåtts. Eller jo kanske imorgon kommer bostadsanpassnings kvinnan från komunen och ska se hur köket skall byggas om.

Känns skönt att få ett bra kök. De kommer att bli ett höj och sänkbart, sedan kommer alla underskåp bort så jag kan sitta i stolen när jag håller på i köket. Skåpen skall kunna hissas ner och så kommer ugnen att flyttas. Så de är ett jätte projekt.

Men jag får vänta tills imorgon innan jag vet mer om hur de bli. Fast nu är de nog dax att försöka sig på att sova om jag skall orka med en förmiddag med massa ritningar på kök =)

GODNATT!!!

Ovido - Quiz & Flashcards