Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Louise - 9 mars 2011 19:22

Blir så trött på allt ibland...

I måndags ringde jag smärtmottagningen för att förnya mitt recept på Metadon. Då fick jag svaret att jag skulle ringa tillbaka på tisdagen. Jag ringde och fick pratat med smärtsköterska och hon gick och la en lapp framför läkaren när hon hade mig i telefonen. Han svarade att han genast skulle fixa detta. Men de har ännu inte kommit in något recept och jag måsta ha dom imon för jag tar mina sista tabeltter på morgonen i morgon. Under hela dagen idag har jag nog ringt till mottagningen 10 gånger och ingen svarar. De har telefontid men de hjälper inte när ingen svarar. Hur fan ska jag göra nu?!

Får jag dom inte kommer jag få ett helvete.

Jag avskyr detta att alltid behöva jaga folk. Kan man inte bara göra de med en gång så är de gjort. Fattar ingenting.

Annars har denna dagen varit fruktansvärd. De var länge sedan jag hade så ont i var enda liten cell i kroppen som jag haft idag. Men de är väl straffet för att jag hade roligt på hundträffen igår antar jag. De är som vanligt. Anstränger jag mig ena dagen ligger jag sedan i två.

Ibland undrar man om de är värt de. De kanske är bättre att ligga i sängen hela dagen och hoppas på att livet bli bra.

Men de är inte min grej att bara vara. Jag är tvärt om jag mpste lära mig att ta de lugnt och lyssna på kroppen.

När jag får riktigt jävla ont kör jag på till tusen stället och försöker göra annat så jag inte tänker på värken så mycket. Men de jag aldrig tänker på i dom lägerna är att de alltid blir 10 gånger värre. Så jag måste alltid ha någon som stoppar mig, sliter sakerna ur händerna på mig och tvinga mig i säng.

Ofta slutar de med att jag har så ont att jag blir medvetslös och ramlar ihop på golvet.

Jag kan ofta känna oro över att ramla ihop och bli liggande. Tänk om de händer på natten när ingen är här.. Tänk om jag blir liggande på rygg och kräkt och sedan andas in de. De har hänt att jag andats in mina egna spyor när jag varit medvetslös och de är inte så bra. Jag har vaknat upp ur respirator och inte vetat vad som hänt. Och de är så fruktansvärt. Jag är förvirrad och helt fruktansvärd att ha och göra med. Och jag minns sällan vad som hänt. Hatar den känslan.

Men man kan inte ständigt gå och oroa sig över vad som kan hända för då orkar man inte leva. Händer de så händer de, och jag försöker tänka på att gå och lägga mig om jag börjar känna att de är på gång.


Imorgon får jag besök av en kompis som jag sällan träffar tyvärr. De ska bli härligt. Vi tar väl en promenad med hundarna och sedan skall jag trimma hennes hund så han blir snygg och fin =)

Av Louise - 9 mars 2011 00:28

Oj va denna dagen gick fort!!! Blev så besviken när jag satt på hundträningen och såg att de va dax för taxin att komma. De är så roligt och underbart att träffa gänget.Man kan vara sig själv och folk förstår om man inte är på topp.

De är vänner för livet jag har där. Och utan dom blir de tufft.

Idag är jag så trött. Ögonen går i kors på mig. Jag har inte sovit mycket den sista tiden så i natt hoppas jag på de.

Men jag gjorde något väldigt klumpigt idag. Eller jag får skylla på katten Svea som fick för sig att smita ut i morse, vilket hon inte får. Och när jag skall fånga tag ihenne måste jag bokstavligt talat slänga mig på terassen för att fånga henne. Jag är ju inte smidigast i stan efter att blivit sletopererad i hela ryggen. Så ja klumigt blev de och fan... Vrider till foten så de krasar i vart enda ben. FY!!!!! Vad ont de gör... Men får se de positivt de va den foten jag har väldigt lite känsle i så de hade varit värre om jag hade full känsel. =) Eftersom de gör så fruktansvärt ont med lite känsel vågar jag inte tänka på hur de hade varit med annars :s

Men men är man klumpig så är man och vad skulle jag annars göra. Kan ju inte låta mitt lilla barnsliga barn vara ute på vift själv och jag skulle ju på hund kurs. Så vad gör man inte för sina djur. Jo man offrar liv och lem =) haha

Men jag hoppas de är bättre imon för så här ont kan de fasen inte göra.

Ännu ett nytt blogg inlägg till Alingsås Tidningen är gjort och denna gång blev de om allas förutfattade meningar angående mina Metadon.

Ni som inte hittar länken till Alingsås Tidningenshemsida kommer den här http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=7887&sidnamn=VECKANS BLOGG

Slänger ut lite kort från Oskar´s träning idag.  

Mycket kläder blir de. Känner sig helt uppstoppad när man är ute.


   

Måste spana på dom andra imellan varven


   

Och så tränade vi larmning några gånger och de gick kanon!!!


   

Va även tvungen att lägga upp detta kortet på honom när han solar magen =) De är knappt solen täcker hela kroppen =)


Men nu blir de god natt för  inatt har jag betämt mig för att jag SKA sova!!    

Ovido - Quiz & Flashcards