Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Nu har jag fått besked....

Av Louise - 17 februari 2012 08:32

Jag kan inte säga annat än faaannnn!!Nu har de hänt igen. Stagen är av.Jag har nu legat inne i tre veckor. De va först bestämt att jag skulle till Sahlgrenska i tisdags, allt va planerat. Mamma hade tagit semester och sjukan va bokade. Men sent på måndag eftermiddag fick jag besked om att de är flyttat tills på torsdag. Jag blev vansinig. De skulle tydligen ordnats ett stor möte för att alla skulle vara med och bestämma om de skulle opereras eller ej. Jag visste att de inte fanns någotalternativ. Så jag va livrädd. Skulle de inte bli någon operation skulle jag bli säng liggande på sjukhus. Så de va för mig inget alternativ, men tyvärr har man inte så mycket att säga till om :-(Jag frågade flera ggr om de kunde ta de på telefon för jag visite inte hur jag skulle klara av att ligga på en bår ner till Su. Men nej de gick ju inte. Så igår när äntligen ambulansen kom och jag la mig på åren kunde jag att de inte skulle gå. De gjorde Skit ont! Men vi åkte iväg. Efter en mil låg jag och skrek av smärta. De fick stanna intill vägkanten så de kunde sätt mål och ge morfin. Men jag är så svårstucken så de fick inte in en nål :-(Under tiden pratar hon som kör med läkaren och säger att jag inte kunde åka ner. Då säger han att jag inte behöver komma för de räcker han ser bilderna och pratar med Ortopeden här på Alingsås lasarett. Jäklar vad arg jag blev. Där har jag sagt i flera dagar att de inte kommer att gå, men jag va tvungen! Mamma och pappa va redan på Su så de gick in själva till läkaren.Han va mycket förstående och hade sagt att säger hon att de är av så är de de. Så nu ska jag opereras igen så fort som möjligt. Men tanken kom nu att de kommer bara hålla ett år. För så har de varit innan. Ett år efter operation går staden av :-( så jag hoppas att de hittar på en ny metod så de håller! Så nu är de bara att vänta på en operations tid. Nu börjar de om på nytt :-( De är väl snart dax att byta namn på bloggen igen. Ryggoperation nr.10 :-(Undra hur jag ska orka. Kan inte fatta de.

 
 
Ingen bild

agneta

2 juni 2012 18:39

Vilken människa du är, helt underbar. Jag tycker, att jag har smärtor, men ingenting mot vad du har.
Jag har en aggresiv, ledgångsreumatism, som har ätit upp mina leder. Krokig i hela kroppen, skulle så gärna ha en servicehund, som hjälper mig. Kram Agneta

Louise

4 juni 2012 10:12

Tack för de =)
Men alla vi lever med vår egen smärta och de är du som har din.
En servicehund är att skaffa sig frihet igen. De är underbart och framförallt roligt. Om du undrar något mer är de bara att höra av sig.
Kram Louise

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards