Direktlänk till inlägg 29 september 2011

De är fan inte sant...

Av Louise - 29 september 2011 08:00

Fattar inte vad jag gjort för fel i mitt förra liv som gjort att jag fått så mycket otur i detta. Men en sak vet jag och de är att jag måste varit ett svin!!!

Ni som följt mig här på bloggen vet ju att jag fått höj och sänkbart kök insatt nu i somras. De som byggde köket lovade till en början att de skulle ta max 1 vecka att sätta in, men de slutade med att de tog över 4 veckor.

Nu igår har de hänt de som inte får hända.

Jag satte på diskmaskinen och gick ut för att röka och prata i telefon.

Satt i telefonen ute i ca 40 minuter då jag vänder för att rulla in. När jag ska trycka koden till dörren händer de ingenting. Jag har el öppning så att dörren öppnas med hjälp av en kod.

Jag tittar in i lägenheten och upptäcker att de är strömavbrott och de gör ju att dörren inte går att öppna med kod. Så de ända sättet var att öppna med nyckel men den var ju innaför dörren.

En go grann pojk fick klättra in genom fönstret som var öppet till kattburen. De var vatten över hela golvet i köket.

När jag kommer in tillslut tittar jag på alla proppar och inget är fel. Så jag ringer sicuritas som kom hit väldigt fort. Han tittar på de och får tillslut igång de. Jordfelsbrytaren hade slått ifrån.

Vi står och pratar och han ska titta på vattnet. Då sprutar de vatten under diskbänken. Jag fattar snabbt att de är från biskmaskinen så jag stänger av de fort. Då tittar han in under bänken där de hänger skivor som ska täcka rören. Då har skivorna hakat fast i rören som går till diskmaskinen och knäckt ett rör. Jag har inte märkt något när jag höjt och sänkt bänken. Så de har sprutat vatten där medans jag suttit ute och pratat i telefon. De har läckt vatten genom väggen och in i gästrummet. Tack o lov kom och min bästa väns pappa som kan fan ta mig allt!! Han skruvade av skydds skivan och sätter ihop rören. Och sedan va de bara att torka vatten. De är massor av vatten under gaderober och under golvmattan.

Så nu står jag där med vatten läcka och förstörda saker. Fan ta Peab som har dåliga hantverkare.

Fick just tag på dom och de kommer först i morgon. Så underbart stressigt de kommer att bli då jag även skall göra årsprov med Oskar i morgon!!!

FAN!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards