Alla inlägg den 5 september 2011

Av Louise - 5 september 2011 07:59

Idag blir jag 28 år. Tiden går så fort men samtidigt känns de som den står stilla. De är nu exakt 8 år sedan helvetet med ryggen brakade loss. Jag förstörde ju ryggen när jag var på vintersol på Teneriffa och blev hem skickad med ambulansflyg. Så min 20 års dag firade jag på Alingsås Lasarette. Jag minns de så väl, som om de var igår. Jag låg där och väntade på operation för ryggen.

Mina underbara vänner kom och min familj. Jag har firat många högtidsdagar på sjukhus. När jag låg inne i 2 år så firade jag allt där. De värsta va nog nyårsafton. När jag satt själv på tolvslaget på balkongen på sahlgrenska. Jag har aldrig kännt mig så ensam någon gång som jag gjorde då.

Men när jag tittar tillbaka på dessa år kan jag känna att de är otroligt att jag sitter här idag. Att jag har orkat.

De har varit många gånger jag varit påväg att ge upp. Även önskat att jag fyllt 85 i stället för 25 för då hade jag inte haft så många år kvar med allt detta lidande.

Men de gå inte och tänka så, utan bara ta en dag i taget.

Så idag ska jag fira min 28 års dag men att bara ta de lugnt och titta på regnet =)
Så ha nu en toppen dag och tack till alla som finns i mitt liv som gör så att livet är värt och kämpa för. TACK!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards