Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Vilken idiot!!

Av Louise - 20 september 2011 07:56

Måste berätta om händelsen i lördags när jag skulle åka till Partille på hundutställningen.

Chaffören va som vanligt väldigt sen. Men när vi väl va påväg till Partille satt vi och pratade hela vägen. Jag sa till honom att de ligger mellan Furulund och Landvetter. Jag har aldrig varit där tidigare men jag har sett skylte ett flertal gånger när jag skulle till Landvetter.

Men när vi börjar närma oss Partille kör han till andra sidan stan! Jag funderade på vart vi var på väg men tänkte sedan att he har väl flyttat sedan jag åkt där senast.

Efter en stund stannade han i ett radhusområde och började öppna bildörren. Han sa att jag var framme!!

Jag fattade ingenting!! Jag sa genst till att de inte stämde så han fick ringa västtrafik och se vad som blivit fel. Jag tänkte för mig själv att jag skulle behöva köra permobilen med Oskar hela vågen till utställningen. De är säker 1½ mil.

Men efter att parat med västtrafik fick han order om att köra mig till rätt ställe.

När vi var på väg upp sa han att han va väldigt osäker eftersom jag sa att de låg i furulund och de stämde inte alls med adressen han hade fått.

Då frågade jag varför han inte fråga mig igen och sedan varför vi inte åkte dit direkt.

Då fick jag upp slängt i ansiktet att han får inte lyssna på vad jag säger för han kör sjuka människor och dom är inte friska i huvudet.

Jag blev vansining och frågade om han tyckte jag verkade förståndshandikappad när vi har suttit och pratat i över en halv timme.

Så sa han att han inte får lita på mig enligt lag!!!

Bara för att jag sitter i permobil betyder inte de att jag är förståndshandikappad!!! Fy va arg jag var. Tårarna bara rann och jag kände att jag inte va värd ett skit!!!

Så först komer han försent, sedan kör han fel och efter de säger han till mig att jag är sjuk i huvudet!!!

Hur fan kan man säga till en annan människa att man är sjuk i huvudet!!!

De var den värsta resa jag någonsin gjort...

Så igår ringde jag västrafik och frågade om de finns lag på att de inte få lyssna på resenärerna. Hon svara klart nej!! De ska lyssna på oss sa hon och hon skulle genast ringa till chaffören och ge han en tillsägelse. Och hon skulle skicka mig ett skriftligt svar på vad han hade sagt.

Men fy vad arg jag är och kränkt!!!

 
 
Ingen bild

Kerstin

20 september 2011 12:00

Fy fan vilken människa, hoppas att han inte ska köra dig hit!
För du kommer väl?
Jag går av på morgonen d 28:e och är ledig till d 12:e ska på kurs 30, 1,2 men kommer hem på kvällarna den 1:a ska hanna ställa Chippen i Hässleholm. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards