Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

De är så mycket hela tiden!!

Av Louise - 5 juli 2011 09:01

De går i ett!! Igår kom jag hem från stugan för att se hur köket blivit. Jag är mycket nöjd och de kommer bli så mycket lättare och framför allt roligare att vara i köket. Men allt ligger fortfarande överallt...

Känns som man inte kommer någonstans när man ska packa upp allt, och vart ska jag ställa sakerna. Hm.. Fundera ut på vad man använder mest för att kunna ställa de i skåpen som är höj och sänk bara. Eftersom jag är ensam får man bara en elhiss och de räcker till fyra skåp. Men komma på vad som ska stå där och inte va ju inte de lättaste. Så de får bli som de blir så får jag väl flytta runt sakerna sedan.

Igår var jag på Liseberg och träffade mina underbara Sos vänner. Kanske ska förklara att sos står för svenska service och signalhundsförbundet. Jätte mysigt att träffas. Vi tittar alltid på Lotta på Liseberg och har bra platser längst fram vid sidan för att hundarna ska få lugn och ro. Men i går va de allt annat än lugn och ro för min del.

Oskar har vi 7 års ålder kommit på att han är hane och att han skall intressera sig för flickor. En av tejerna hade med sin löp tik och de var jag berädd på, men jag trodde inte Oskar skulle bli som han blev. Han gjorde sig så snygg för henne och hade mer än gärna fixat en stor hög valpar mitt inne på Liseberg. Han pep och skakade under hela kvällen. Jag har alltid varit skonad från allt vad sådant heter, men nu så fick jag allt på en gång.

Jag har tidigare haft hemma tik för planerad parning vid några tillfällen utan att de hänt något. Oskar ha alltid slängt sig på rygg och lekt. Så nu har jag äntligen fått en man till hund ;)

Så man kanske ska använda honom till avel nu då ;) Han kan ju!!! Haha

Tänk att de tar lite längre tid för andra att fatta sig på de kvinnliga könet =)  

Idag skall jag ner till Sahlgrenska igen för att se hur de är med infektionen. Jag har inte märkt någon förbättring på antibiotikan utan snarare försämring. Jag får mer och mer ont och de rinner fortfarande innanför huden. De lilla hålet på ryggen har fått ihop, men de är inte så bra för då läcker inte skiten ut. Fast jag kan inte hålla på att peta upp de, för jag har inte fått instruktioner på hur de ska gå till. Så idag får jag väll hoppas på att de kommer på en bättre lösning. Och sedan skall jag röntgas för att kontrollera att de läker som de ska. Fast jag tror ju inte att de läker så bra med en infektion runt skruvarna. Men jag får så.

Så ha nu en underbar dag allihop så ses vi och hörs vi =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards