Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Sahlgrenska

Av Louise - 27 juni 2011 07:37

Idag bär de av till shalgrenska igen. Denna gången för att göra en nevrolog status på händerna. De kommer sätta in nålar i händerna och på armarna och sedan skicka elektriska inpulser för att se om jag har några nerver i kläm. Jag kan få extremt ont i händerna mellanåt och de svullnar upp kraftigt. Sedan domnar även fingrarna av.

Så min läkare vill titta på de först innan jag skall operera mig för de vanliga med händerna för att kunna passa på att göra något åt de undertiden de ändå öppnar upp. Och de känns ju skönt för då behöver de inte operera så många gånger.

Mina handoperationer är vanligt underhålls arbete som jag kallar de. Det är för att huden inne på fingrarna drar ihop sig. Och de är något jag har opererat massor med gånger, sedan jag var två år gammal.

Jag saknar att kunna pyssla. Tex att göra smycken. Men det är omöjligt nu för att jag får sådan värk att händerna känns som dom skall explodera. Så på ett sätt hoppas jag att de visar något på undersökningen idag, så jag kan få de fixat när de ändå öppnar upp. Men samtidigt vill jag inte ha mer skit nu... Men men de är bara att vänta och se.


Sedan är de ryggen som inte blir bra. Hålet har nästan gått igen helt så de kan inte rinna ut någon vätska. De kommer små små droppar bara, men jag känner hur de rinner innanför huden.

Jag skulle behöva öppna upp hålet så de som är där inne kan rinna ut, men få någon att peta in en pinne i ryggen är inte de lättaste. Så jag måste nog vända mig till vårdcentralen eller passa på när jag är på shalgrenska att gå in till ortopeden. Jag får se hur jag gör.

Oskar skall gällafall få stanna hemma idag. Han slipper shalgrenska. Han tycker de är fruktansvärt tråkigt att gå omkring där och jag har ju min assistent med mig. Så Oskar skall på dagis till älskade Maria idag.

Han avgudar henne, så honom går de ingen nöd på.

Sedan bär de av till stugan i eftermiddag igen, för lägenheten är fortfarande inte klar. Köksbygget tog mycket längre tid än de skulle vara tänkt. Och golvläggaren hade trasig bil så de kunde inte komma föränns på eftermiddagen. Så jag kommer nog inte kunna flytta hem igen föränns i slutet på veckan. Men de blir super bra när de blir klart =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards