Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Louise - 1 juni 2011 23:16

De är ju nu två månader sedan jag opererade ryggen. Jag helatiden haft ett litet hål vid ärret som inte vill gå ihop. Och de läcker vätska hela tiden. Jag har länge funderat på om jag skall gå till vårdcentralen för att be dem titta på de men har dragit mig för de bara för att de är så litet. Men idag gick jag dit. Tänkte att de måste ju läka någon gång.

Jag kom till v-centralen och sköterskan tittade på de och sa inget mer än att de som opererat mig skall titta på de. Hon satte på ett plåster för att de inte skall fläcka ner kläderna. Innan idag har de bara kommit lite droppar helatiden så varje tröja blir ner fläckad. Som vanligt strulade de på Su som ville att jag skulle gå tillbaka till v-centralen och be om en odling så dom har svar på de när jag skall dit och visa ärret. Men väl på v-centralen började de sturla igen så de bleb ingen odling.

Så efter allt strul fram och tillbaka blev de så att jag skall dit och visa upp de på tisdag på Shalgrenska.

Men nu på kvällen har de bara runnit. De har läckt igenom kläder och nya plåster och kläder igen. Så nu har jag börjar bli lite orolig att de är en infektion i ryggen. Så mycket vätska som de kommit nu ikväll har de inte kommit på två månader.

Fan jag orkar inte mer strul nu!!!! När ska de ta slut...

Men jag hoppas nu att de slutar läcka nu och att de bara räcker med en antibiotika kur. För i helgen skall jag till stockholm och bara ta de lugnt äta gott och bo på hotell =) Så inga sår infektioner nu tack!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards