Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Bara väntan..

Av Louise - 17 december 2010 20:49

Jag åkte in till akuten... Efter att pratat med Sahlgrenska som sa till mig att åka till akuten åkte jag in. Kom dit vid 15.30 och fick komma in direkt nästan. Fick prata med en sköterska som ville att jag skulle lägga mig. Efter en stund kom en väldigt försynt kvinlig läkare som inte viste vad hon skulle börja. De va som hon knappt vågade ta i mig. Efter att ha pratat en stund fick jag kommit iväg till röntgen.

På sahlgrenska tar man skolios röntgen stående  men här fick jag ligga på en britts. Man får en helt annan kroppsposition då och man får mycket svårare att jämnföra tidigare bilder.

Efter att kommit tillbaka till rummet på akuten fick jag ligga där utan besked om någonting. Efter två timmar kom de och körde iväg mig igen till röntgen. Då ville SU ha andra bilder. Fick vara på röntgen i 50 min för att vänta på att en läkare behagade ringa och säga att bilderna va ok.

Men när kl va 24.00 kom de och sa att dom på Sahlgrenska inte kommer granska bilderna föränns imorgon. Och att de ville att jag skulle befinna mig på Su kl. 9 på morgonen.

Jag fick inte ett ända svar!!!! Jag va på akuten i 8 timmar utan att få veta någonting!!!!! Sedan vill de att jag skall vara på su 9 på morgonen. Jag hade fruktansvärt ont i ryggen och de fanns inga möjligheter jag skulle klara av att åka dit så tidigt.

Jag ringde dit på morgonen och då kom vi överänns om att jag väntar tills jag skall dit på tisdag. De finns inga skolios läkare där nu så de kunde inte titta på mig ändå...

Jag undrar vad man är värd...

Min känsel har blivit mycket sämre, smärtorna har blivit värre, jag har fått fruktansvärd yrsel, en hård knöl brevid ryggraden och de värsta jag kan inte längre stå rakt. Fan har hänt!!!

 
 
Ingen bild

janina

17 december 2010 21:53

skrämmande läsning men av egen erfarenhet vet jag att det är såhär det funkar. man brukar ju säga att jag inte önskar min värsta fiende det man själv går igenom men ibland så känner jag att de faktiskt borde få känna på hur jävligt det är för ett tag o. framförallt hur fruktansvärt illa de behandlar en! men du vet bäst själv hur du har det o. låt aldrig ngn ta det ifrån dig! kämpa på vännen! en megaenergikram ifrån mig o. vovvarna. krama oskar

Louise

18 december 2010 18:57

Ja jag säger de samma. De hade varit skönt om de kunde prova på de bara för 5 minuter. Då hade dom fattat. Men inte då...
Tack vännen!!
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards