Alla inlägg den 17 december 2010

Av Louise - 17 december 2010 20:49

Jag åkte in till akuten... Efter att pratat med Sahlgrenska som sa till mig att åka till akuten åkte jag in. Kom dit vid 15.30 och fick komma in direkt nästan. Fick prata med en sköterska som ville att jag skulle lägga mig. Efter en stund kom en väldigt försynt kvinlig läkare som inte viste vad hon skulle börja. De va som hon knappt vågade ta i mig. Efter att ha pratat en stund fick jag kommit iväg till röntgen.

På sahlgrenska tar man skolios röntgen stående  men här fick jag ligga på en britts. Man får en helt annan kroppsposition då och man får mycket svårare att jämnföra tidigare bilder.

Efter att kommit tillbaka till rummet på akuten fick jag ligga där utan besked om någonting. Efter två timmar kom de och körde iväg mig igen till röntgen. Då ville SU ha andra bilder. Fick vara på röntgen i 50 min för att vänta på att en läkare behagade ringa och säga att bilderna va ok.

Men när kl va 24.00 kom de och sa att dom på Sahlgrenska inte kommer granska bilderna föränns imorgon. Och att de ville att jag skulle befinna mig på Su kl. 9 på morgonen.

Jag fick inte ett ända svar!!!! Jag va på akuten i 8 timmar utan att få veta någonting!!!!! Sedan vill de att jag skall vara på su 9 på morgonen. Jag hade fruktansvärt ont i ryggen och de fanns inga möjligheter jag skulle klara av att åka dit så tidigt.

Jag ringde dit på morgonen och då kom vi överänns om att jag väntar tills jag skall dit på tisdag. De finns inga skolios läkare där nu så de kunde inte titta på mig ändå...

Jag undrar vad man är värd...

Min känsel har blivit mycket sämre, smärtorna har blivit värre, jag har fått fruktansvärd yrsel, en hård knöl brevid ryggraden och de värsta jag kan inte längre stå rakt. Fan har hänt!!!

Ovido - Quiz & Flashcards