Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Louise - 1 oktober 2011 10:23

Igår va de dax för de årliga servicehunds provet för Oskar. De är obligatioriskt för att de ska får arbeta ett år till.

Dagen började med att en elektrolux kille kom för att kolla på ugnen som inte funkar som den ska. Han påstod att den va ok men jag fattar inte hur de kan vara ok när man ex. ska baka och man måste vända plåten undertiden för att de inte ska bli brännt längst in och obakt ute vis glaset.

Men han sa att allt va som de ska.

Sedan när han gått kommer alla gubbar som byggt mit kök för att kolla på vatten länkan i köket och lilla sovrummet. Så hela lägenheten va full med gubbar ett tag.

Så när klockan närmade sig 12 fick jag lämna alla här hemma och börja be ge mig till Nolhaga där årsprovet skulle hållas. På vägen skulle jag in till ICA maxi för att lämna tillbaka en dricka koncentrat som jag köpt förra veckan som hade gått ut i juli. Den andra jag köpte håller till 2012. Så den jag fick tag på va självklart dålig. Tycker att Ica borde kolla datum märkningen oftare =)

Sedan påväg ner till nolhaga blir Oskar på hoppad av en stor blandrashund. Ägaren tog ett hårt grepp om hundens halsband när hon såg oss, men hunden slet sig och attakerade Oskar. Tack o lov hade hunden munkorg så de hände inget och Oskar flydde iväg och jag släppte kopplet. Oskar vänder alltid bort huvudet när de är andra hundar han inte känner bara för att undvika konflikt. Men de är inte alltid de hjälper =(

Men efter de va de bara att göra årsprovet direkt. Jag va ju helt skakig efter händelsen så mitt humör va inte de bästa.

Men Oskar klarade årsprovet. Han va dock lite över intresserad öv en höglöpande tik som också skulle göra årsprov. Men de gick =)

Så nu får han jobba ett år till =)

Men vilken dag... Ibland blir de inte som man tänkt sig...

Ovido - Quiz & Flashcards