Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Om två veckor ligger jag inne =(

Av Louise - 29 augusti 2010 18:47

Va fort tiden går... Den är bara två veckor kvar sedan ligger jag inlagd på avdelning 16 Sahlgrenska.

Och ser jag fram emot de?? NEJ!!!!

Jag har legat på många olika avdelningar och massa olika sjukhus både i Sverige och Utomland. Och jag vet inte om just denna avdelningen jag ska till nu tillhör topp 10. Och de är tyvärr denna avdelningen jag legat inne mest på. Men de kan också vara därför jag inte trivs där. Men de är väl bara att bita ihop och le och se glad ut =) Jag kan inte ligga någon annanstans. Eftersom de är ett kompliserat ingrepp jag skall göra kan jag inte ligga var som. De krävs speciell eftervård vad jag förstått. Extra kunnig personal kanske, på just rygg.


Efter operationen får jag inte vända mig själv eller komma ur sängen föränns jag fått korsetten. Detta är pga att de har tagit ur kilar ur kotorna så ryggen  är instabil. Om de blir som senaste operationen så gör dom en gipsavgjutning av ryggen. Eller rättare sagt runt hela magen och ryggen =) Kan kännas väldigt obehaglit att bli inlindad i gips men samtidigt en skön känsla. Mycket märkligt.

Sedan ska man ligga stilla tills de torkat och tre dagar senare har man en korett som skaver och sitter sten hårt =)

Å va underbart.... Nä..

Och de skall jag ha dygnet runt. Jag får så klart ta av mig den för att tvätta mig. Men de kan jag inte heller göra själv.

Men de där med vad man får göra och inte, tycker jag ändrar sig efter varje operation. Så än vet jag inte så mycket.

Den 9 september ska jag på inskrivnings samtal. Då skall jag träffa ortoped läkarn, Narkos läkarn, Sjuksköterska och sjukgymnast. Alla blod prover skall tas men även EKG eftersom jag har problem med hjärtat.

Efter en sån operation behöver jag alltid få blod.

Jag har nog bytt blod omlopp massa gånger. För jag har fått väldigt många påsar blod.

Tänk om de inte fanns blodgivare... Vad hade hänt då?





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards