Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Nu kan jag nog andas ut!!

Av Louise - 1 maj 2011 08:16

Nu har jag flängt fram och tillbaka till akuten varje dag sedan katt bettet i tisdags.

Bettet tog väldigt hårt i tummen och de blev infektion som sedan spred sig till resten av handen. Mina fingrar la av och jag kunde inte räta på dom.

Jag har fortfarande problem med de men de går bättre nu än vad de gjorde igår. Tummen kan jag inte böja och jag har ingen känsel, men hoppas på att de snart är tillbaka.

Sedan jag var två år gammal har jag opererat händerna ca. 15 ggr och de just för att kunna räta ut fingrarna. Jag har haft hand skenor och gips i olika omgångar.

Så att bli biten av en katt och förlora rörligheten känns inget bra.

De vore förödande om fingrarna skulle dra ihop sig och allt man gått igenom gått till spillo.

Men de märkliga med min sjukdom är att tummarna aldrig varit inblandade. Dom har alltid varit raka och haft full rörlighet.

Men nu skall jag till akuten för sista gången hoppas jag. Skall dit nu och träffa ortopeden för en bedömning. Dom har varit oroliga för att dom skall behöva öppna upp och spola rent runt senorna.

Så nu håller vi tummarna för att detta har vänt.

Jag klämde ut en massa var igår. Inget trevligt och fy fasen va ont de gjorde. Men tänkte de är bättre att få ut skiten än att den ligger kvar där inne och äcklar till sig ännu mer.

Ha en underbar dag allihop. Kram 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 15 november 2012 00:42

De är så skönt att äntligen vara fri!!! Första gången på flera flera år som jag idag för första gången känt mig helt lycklig inom mig. Och att jag äntligen fått mitt självförtroende tillbaka som jag saknat sedan gymnasiet. Tänk att de kan bli så....

Av Louise - 13 juli 2012 13:31

De sista dagarna har varit riktigt tuffa. Jag har varit på hundkurs både måndag och onsdag i göteborg. De är väldigt långt att åka men jag storm trivs att gå på hundens hus så de är de värt!! Men efter att åka dit blir ju kroppen helt slut. Det...

Av Louise - 11 juli 2012 13:35

I måndags va de dax för första tillfället på hundkursen. Jag går på Hundens hus i Göteborg. Pappa hade lånat ut sin bil till mig så assistenten kunde köra. De är så krångligt när man ska ta färdtjäns när man har tider att passa. Så vi åkte. På ...

Av Louise - 28 juni 2012 14:31

Nu har jag varit i stugan i snart en vecka. De är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag. Här ute har jag väldigt dålig mottagning på internet så de går inte att skriva. Men idag fick jag låna mina föräldrars mobila bredband så nu går de bä...

Av Louise - 19 juni 2012 00:05

Efter en tuff tid efter operationen i tårna har de börjat vända. Första tiden låg jag bara och skakade av smärta. Man förstår ju varför de gör ont när dom knäckt benen i tårna och spikat ihop dom igen. Fast jag kan inte minnas att de gjorde lika ont ...

Ovido - Quiz & Flashcards